Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Egzersiz ve fiziksel aktivite ile ilgili temel kavramlar tanımlar
|
K1: Bölüm 1 ve K2: Bölüm 2
|
2
|
Egzersiz türleri ve reçeteleri
|
K1: Bölüm 1 ve K2: Bölüm 2
|
3
|
Egzersiz ve hastalık ilişkisi
|
K3: Bölüm 1
|
4
|
Egzersiz ve beslenmenin beyin için önemi
|
K2: s. 386-394
|
5
|
Egzersiz fizyolojisi
|
K3: Bölüm 2
|
6
|
Egzersiz fizyolojisi2
|
K3: Bölüm 2
|
7
|
Egzersiz ve makro besin ögeleri ilişkisi
|
K1 Bölüm: 2 ve K2:Bölüm 2
|
8
|
Egzersiz ve mikro besin ögeleri ilişkisi
|
K1 Bölüm: 2 ve K2:Bölüm 2
|
9
|
Egzersiz ve sıvı- elektrolit dengesi
|
K1 Bölüm: 2 ve K2:Bölüm 2
|
10
|
Egzersiz öncesi / sırası ve sonrası beslenme
|
K1: s. 176- 194
|
11
|
Farklı gruplarda egzersiz ve beslenme önerileri
|
K4: Bölüm2
|
12
|
Farklı gruplarda egzersiz ve beslenme önerileri
|
K4: Bölüm2
|
13
|
Fiziksel aktivitenin saptanması ve sedanter yaşamı azaltma yöntemleri
|
K1: Bölüm 1
|
14
|
Egzersizi destekleyici uygulamalar
|
K4 : Bölüm 2 ve 3
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|