ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşlılıkta Beslenme BES216 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlıda sağlıklı beslenmenin önemini açıklar.
    2-Yaşlılarda beslenmeye etki edebilecek etmenleri açıklar.
    3-Yaşlıya özel besin ve besin ögesi gereksinmelerini açıklar.
    4-Yaşlılarda beslenme yetersizliğine bağlı hastalıkları açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaşlanma, yaşlanmanın sınıflaması ve yaşam süresi K1:Bölüm 1, K2: Bölüm1
    2 Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler-1 K1:Bölüm 3
    3 Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler-2 K1:Bölüm 3
    4 Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi-1 K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
    5 Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi-2 K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
    6 Yaşlılarda sağlıklı beslenme önerileri K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
    7 Yaşlılarda sağlık sorunları K1:Bölüm 4, K2: Bölüm3
    8 Yaşlılarda ilaç kullanımı ve beslenme K2: Bölüm29
    9 Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi-1 K1:Bölüm 4, K2: Bölüm12
    10 Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi -2 K1:Bölüm 4, K2: Bölüm12
    11 Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları -1 K1-bölüm16, K2: Bölüm27
    12 Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları-2 K2: Bölüm 31
    13 Yaşlıda beslenme eğitimi K2: Bölüm23
    14 Yaşlıda fiziksel aktivitenin önemi K1:Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Uzm. Dyt. Ganime Demir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Baysal A (2014). Yaşlılıkta Beslenme. 1. Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi. 2.Morley JE ve Thomas DR (Ed.) (2007). Geriatric Nutrition. USA; CRC Press Taylor & Francis Group.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Toplumda risk grubu içerisinde yer alan yaşlılarda beslenmenin önemi, beslenmeye etki eden etmenleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlıda besin ve besin ögesi gereksinmeleri, yaşlı sağlığının korunması, iyileştirilmesi, geliştirilmesi konusundaki bilgileri öğretmek.
    Dersin İçeriği Yaşlanma, yaşlılığın sınıflandırılması ve yaşam süresi, Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler, Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi, Yaşlılarda sağlıklı beslenme önerileri, Yaşlılarda sıklıkla görülen sağlık sorunları, Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi, Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi, Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları, Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları , Yaşlıda beslenme eğitimi, yaşlılarda fiziksel aktivitenin önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. -
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 3
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. 2
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 2
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster