Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlanma, yaşlanmanın sınıflaması ve yaşam süresi
|
K1:Bölüm 1, K2: Bölüm1
|
2
|
Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler-1
|
K1:Bölüm 3
|
3
|
Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler-2
|
K1:Bölüm 3
|
4
|
Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi-1
|
K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
|
5
|
Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi-2
|
K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
|
6
|
Yaşlılarda sağlıklı beslenme önerileri
|
K1:Bölüm 7, K2: Bölüm7
|
7
|
Yaşlılarda sağlık sorunları
|
K1:Bölüm 4, K2: Bölüm3
|
8
|
Yaşlılarda ilaç kullanımı ve beslenme
|
K2: Bölüm29
|
9
|
Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi-1
|
K1:Bölüm 4, K2: Bölüm12
|
10
|
Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi -2
|
K1:Bölüm 4, K2: Bölüm12
|
11
|
Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları -1
|
K1-bölüm16, K2: Bölüm27
|
12
|
Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları-2
|
K2: Bölüm 31
|
13
|
Yaşlıda beslenme eğitimi
|
K2: Bölüm23
|
14
|
Yaşlıda fiziksel aktivitenin önemi
|
K1:Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Uzm. Dyt. Ganime Demir
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Baysal A (2014). Yaşlılıkta Beslenme. 1. Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
2.Morley JE ve Thomas DR (Ed.) (2007). Geriatric Nutrition. USA; CRC Press Taylor & Francis Group.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Toplumda risk grubu içerisinde yer alan yaşlılarda beslenmenin önemi, beslenmeye etki eden etmenleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlıda besin ve besin ögesi gereksinmeleri, yaşlı sağlığının korunması, iyileştirilmesi, geliştirilmesi konusundaki bilgileri öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlanma, yaşlılığın sınıflandırılması ve yaşam süresi, Yaşlılıkta oluşan fiziksel ve fizyolojik değişiklikler, Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinmesi, Yaşlılarda sağlıklı beslenme önerileri, Yaşlılarda sıklıkla görülen sağlık sorunları, Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi, Yaşlılarda beslenme durumunun değerlendirmesi, Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları, Yaşlıda sıklıkla rastlanılan beslenme yetersizliği hastalıkları , Yaşlıda beslenme eğitimi, yaşlılarda fiziksel aktivitenin önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
3
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|