ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engelli ve Yaşam FTR112 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Engellilik ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
    2-Özürlülüğü sınıflar.
    3-Engellilerin toplum içinde karşılaştıkları sorunları tanımlar.
    4-Engelli bireyin haklarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hastalık, yeti yitimi ve engel tanımları K1 Bölüm: 1-3-4
    2 Yeti yitiminin sınıflandırılması K1 Bölüm:1-4 YK1 Bölüm: A
    3 Engellilerle ilgili sosyal politikalar ve engelli hakları K1 Bölüm: 10-16
    4 Engelli ve istihdam K1 Bölüm: 6-10
    5 Engelli ve ulaşım-trafik K1 Bölüm: 6 YK1 Bölüm: D
    6 Engelli ve bilişim ve erişebilirlik K1 Bölüm: 7 YK1 Bölüm: D
    7 Engelliler için fiziksel iç çevre düzenlenmesi K1 Bölüm: 12 YK1 Bölüm: D
    8 Engelliler için fiziksel dış çevre düzenlemesi K1 Bölüm: 12 YK1 Bölüm: D
    9 Engelli bireylerin eğitimi K1 Bölüm: 10-15
    10 Engelli ve spor K1 Bölüm: 13
    11 Engellilerde koruyucu yaklaşımlar K1 Bölüm: 5
    12 Engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz K1 Bölüm: 2-13 YK1 Bölüm: D
    13 Engellilerde psikolojik sorunlar ve danışmanlık hizmetleri K1 Bölüm: 2-14
    14 Toplumda engelli bireylere bakış açısı K1 Bölüm: 4-10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr Meltem Yazıcı Gülay
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Burak Ulusoy
    Kaynaklar 1. Brown, R. I. (Ed.). (1997). Quality of life for people with disabilities: Models, research and practice. Nelson Thornes.
    Yardımcı Kitap -1. World Health Organızatıon, International Classifcation of Functioning, Disability and Health, World Health organization, Geneva, (2001). https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/42407/9241545429_tur.pdf
    Dersin Amacı Öğrencinin hastalık, bozukluk, yeti yitimi ve engel konusunda bilgi sahibi olmasını sağlayarak toplum içinde yeti yitimi olan bireylerin karşılaştıkları durumları, bu bireylerin haklarını ve toplumla bütünleşmelerinin sağlanması konusunda analiz yeteneklerini geliştirmek
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; hastalık, yeti yitimi ve engel tanımları, yeti yitiminin sınıflandırılması, engellilerle ilgili sosyal politikalar ve engelli hakları, engelli ve istihdam, engelli ve ulaşım-trafik, engelli ve bilişim ve erişebilirlik, engelliler için fiziksel iç çevre düzenlenmesi, engelliler için fiziksel dış çevre düzenlemesi, engelli bireylerin eğitimi, engelli ve spor, engellilerde koruyucu yaklaşımlar, engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz, engellilerde psikolojik sorunlar ve danışmanlık hizmetleri, toplumda engelli bireylere bakış açısı konuları ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. 2
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. 4
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 2
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. -
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. 4
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler. 4
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. -
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. -
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster