ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Egzersiz Uygulamaları FTR 208 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini kavrar.
    2-Temel egzersiz programını planlar.
    3-Normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama ve uygulama yetisini kazanır.
    4-Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini bilir.
    5-Farklı postüral bozukluklarda problem çözme, egzersiz programı planlama ve uygulama becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40155
    Diğer (pratik sınav) 402510
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tedavi hareketlerine giriş
    2 Egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama
    3 Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH
    4 Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler
    5 Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri
    6 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Pelvik Bölge
    7 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Lumbal Bölge
    8 Ara Sınav
    9 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Torakal ve servikal bölge
    10 Spinal Stabilizasyon ve Pilates
    11 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Fonksiyonel Skolyoz
    12 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Yapısal Skolyoz
    13 Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt ekstremite ve üst ekstremite problemleri
    14 Gevşeme egzersizleri
    15 Grup egzersizleri
    Ön Koşul FZD 111 ANATOMİ I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. Özge ÇINAR MEDENİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
    Kaynaklar 1- Bandy WD, Sanders B. Therapeutic Exercise: Techniques for Intervention. Lippincott Williams and Wilkins. 2001. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 2- Basmajian JV, Wolf SL.Therapeutic Exercise. 5th Ed. Williams and Wilkins, Baltimore. 1990. 3- Kisner C, Colby LA. Therapeutic Exercise Foundations and Techniques. 4 th ed. FA Davis, Philadelphia, 2002. 4- Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006. 5- Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. 5
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. 3
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 2
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 4
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. 1
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler, değiştirir veya sonlandırır. 5
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 5
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. 5
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar, yürütür ve sunar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster