ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pediatrik Rehabilitasyon FTR 305 GÜZ 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar.
    2-Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları bilir.
    3-Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır, rehabilitasyon programına karar verir ve uygular.
    4-Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda klinik problem çözer.
    5-Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır, rehabilitasyon programına karar verir ve uyguar.
    6-Tortikollis, doğumsal brakiyal plexus yaralanmanları, riskli bebekler ve yaygın gelişimsel bozukluk gibi çocukluk çağında sık görülen diğer durumlarda uygun değerlendirmeleri kullanılır ve fizyoterapi rehabilitasyon programını uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer (pratik sınav) 20155
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pediatrik rehabilitasyona giriş
    2 Nöromusküler hastalıklar, genetik, sınıflandırma
    3 Musküler distrofilerin klinik özellikleri
    4 Musküler distrofilerde değerlendirme
    5 Musküler distrofilerde tedavi
    6 Spinal musküler atrofiler ve rehabilitasyonu
    7 Herediter motor sensori nöropatiler ve rehabilitasyonu
    8 Ara Sınav
    9 Serebral paralizi (SP)`ye giriş, SP`nin nedenleri,tipleri
    10 Riskli bebeklerde değerlendirme yöntemleri
    11 Riskli bebeklerde erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
    12 SP`de değerlendirme yöntemleri, GMFM ie motor gelişimin değerlendirilmesi, gelişimsel refleks ve reaksiyonların değerlendirilmesi, GMFCS, MACS, EDCAS gibi fonksiyonel seviye değerlendirmeler, serebral palside spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri
    13 SP`li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
    14 Erişkin serebral palsili bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, ortez uygulamları, adaptif cihaz ve ekipmanlar hakkında bilgilendirme
    15 Yaygın gelişimsel bozukluk, tortikollis, obstetrik brachial pleksus yaralanmaları gibi pediatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri
    Ön Koşul Hareket ve Fonksiyon Gelişimi
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. Özge ÇINAR MEDENİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
    Kaynaklar 1. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası. 2. Carr, J., Shepherd, R.(1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford. 3. Cohen, H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia. 4. Panteliadis CP (Ed), Banu Anlar (Çevirmen), Mintaze Kerem Günel (Çevirmen). Serebral Palsi:Multidisipliner Yaklaşım, Pelikan Kitabevi, Ankara,2015. 5. Physiotherapy for children/edited by Teresa Pountney. Edinburgh:Butterworth Henemann/Elsever, 2007. 6. Treatment of cerebral palsy and motor delay/Sophe Levtt. By:Levtt, S. Oxford:Blackwell Pub., 2004. 7. Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ, editors. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2014, Ankara. 8. Alemdaroğlu I, Karaduman A, Yılmaz OT, Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Çocuklarda görülen yaygın gelişimsel bozuklukları, üst ve alt motor nöron lezyonlarını ve rehabilitasyonunu öğretmek
    Dersin İçeriği Çocuklarda görülen gelişimsel bozukluklar, üst ve alt motor nöron lezyonları ve rehabilitasyon yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. -
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. -
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 4
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 3
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. -
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler, değiştirir veya sonlandırır. 5
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 5
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. -
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar, yürütür ve sunar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster