ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İş ve Uğraşı Tedavisi FTR310 BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Her türlü performans alanlarında (GYA, iş, oyun) ilgili bozuklukları değerlendirir
    2-2. Uygun iş ve uğraşı programını planlar.
    3-3. İlgili değerlendirmeleri tekniklerini kullanır.
    4-4. Oluşturdukları program doğrultusunda iş ve uğraşı tedavisini uygular.
    5-5. Performans alanları, sağlık ve iyilik hali arasındaki ilişkiyi açıklar
    6-6. İş ve Uğraşı tedavisinin uygulama prensipleri ve uygulanması konusunda teorik ve pratik beceriler kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer (Uygulama sınavı) 20177
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 İş ve Uğraşı Tedavisine giriş
    3 Alt motor nöron lezyonlarıonda iş ve uğraşı tedavisi
    4 Üst motor nöron lezyonlarında iş ve uğraşı tedavisi
    5 Duyu-algı-motor bütünleşmesi ve duyu-motor bozuklukların değerlendirilmesi
    6 Duyu- motor bozuklukların tedavisi
    7 Kognitif bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisi
    8 Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi ve tedavi yöntemleri
    9 Transfer teknikleri
    10 El rehabilitasyonuna giriş
    11 El rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri
    12 Kavrama paternleri
    13 Tendon travmaları ve rehabilitasyonu
    14 Duyu re-edükasyonu, desensitizasyon eğitimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özge Çınar Medeni
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
    Kaynaklar 1. Pedretti LW. (1996) Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction, St.Louis, Missouri: Mosby, 2. Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins. 3. Kayıhan H. (1999) Hemipleji`de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23. 4. Kayıhan H, Kırdı N, Uyanık M, Düger T, Hazar G. (1995) Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15. 5. Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998) Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone. 6. Dittmar SS, Gresham GE. ( 1997) Functional Assesment and Outcome Measures for the Rehabilitation Health Professional, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak, performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerini tanımlamak, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir
    Dersin İçeriği Takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi Transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları El, duyu, duyu bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. -
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. -
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 4
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 3
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. -
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler. 5
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 5
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. -
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster