|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Özge Çınar Medeni
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Burak Ulusoy
|
|
Kaynaklar
|
K1. LeVeneau, B. F. (2011). Biomechanics of Human Motion: Basics and Beyond for the Health Professions. Slack Incorporated Publishing, USA.
K2. Nordin, M., & Frankel, V. H. (Eds.). (2001). Basic biomechanics of the musculoskeletal system. Lippincott Williams & Wilkins. USA.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Biyomekanikle ilgili temel terimleri ve prensipleri tanımlamak, fizyoterapistlerin klinikte karşılaştığı durumlara biyomekaniksel bir bakış açısı sunmak, örnekler vermek ve tartışmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste kas-iskelet sistemi temel biyomekaniği ve dokuların biyomekaniği tartışılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
5
|
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
3
|
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
3
|
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
3
|
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
-
|
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
2
|
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|