ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Egzersiz Uygulamaları FTR218 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini tartışır.
    2-Temel egzersiz programını planlar.
    3-Normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlar
    4-Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   123
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,1 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tedavi hareketlerine giriş K1
    2 Egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama K1
    3 Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH K1
    4 Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler K1
    5 Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri K1
    6 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Pelvik Bölge K1
    7 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Lumbal Bölge K1
    8 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Torakal ve servikal bölge K2
    9 Spinal Stabilizasyon ve Pilates K2
    10 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Fonksiyonel Skolyoz K2
    11 Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Yapısal Skolyoz K2
    12 Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt ve üst ekstremite problemleri K3
    13 Gevşeme egzersizleri YK1
    14 Grup egzersizleri YK1
    Ön Koşul Anatomi I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
    Kaynaklar K1: Otman AS, Köse N. (2006). Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara. K2: Otman AS, Köse N. (2008). Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK2: Kisner C, Colby LA. (2002). Therapeutic Exercise Foundations and Techniques. 4 th ed. FA Davis, Philadelphia.
    Dersin Amacı Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. 3
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. 3
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 4
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 2
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. 1
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler. 3
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 3
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. 3
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster