|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Normal hareket ve fonksiyon gelişimi ilgili terminoloji
|
K1, K2
|
|
2
|
Normal hareket ve fonksiyon gelişim parametreleri
|
K1, K2
|
|
3
|
Gelişim Teorileri
|
K1, K2
|
|
4
|
Hareket gelişiminin kinezyolojik yönden incelenmesi
|
K1, K2
|
|
5
|
Motor kontrol, öğrenme ve modelleri
|
K1, K2
|
|
6
|
Refleks ve duyu gelişimi
|
K1, K2
|
|
7
|
Motor gelişimi etkileyen muskuloskeletal faktörler
|
K1, K2
|
|
8
|
Motor gelişimi gelişimi etkileyen kardiyopulmoner faktörler
|
K1, K2
|
|
9
|
Hareket ve fonksiyon gelişimini etkileyen nöromotor faktörler
|
K1, K2
|
|
10
|
Hareketin komponentleri
|
K1, K2
|
|
11
|
Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları, postüral reaksiyonlar
|
K1, K2
|
|
12
|
İnfant dönem ve 0-12 ay motor ve fonksiyonel gelişim
|
K3, K4
|
|
13
|
İnfant dönem ve 12-24 ay motor ve fonksiyonel gelişim
|
K3, K4
|
|
14
|
İnfant dönem ve 24-36 ay motor ve fonksiyonel gelişim
|
K3, K4
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
|
|
Kaynaklar
|
K1: Cech, D. J., & Martin, S. T. (2011). Functional movement development across life span-E-Book. Elsevier Health Sciences.
K2: Piontelli, A. (2010). Development of normal fetal movements: The first 25 weeks of gestation. Springer.
K3: Alexander, R., Boehme, R.,& Cupps, B. (2007). Normal development of functional motor skills: The first year of life. Hammil Institute on Disabilities.
K4: Burns, R.Y.,& MacDonald, J. (1996). Physiotherapy and the growing child. London: WB Saunders.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Fetüs döneminden çocukluk dönemine kadar hareket ve fonksiyon gelişiminin kavranmasını ve pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına hareket ve fonksiyon gelişİm özelliklerini kullanmak üzere aktarmayı sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Normal hareket ve fonksiyon gelişimi ilgili terminoloji ve kavramlar, gelişim teorileri, normal ve anormal hareket ve fonksiyonun gelişim, refleks ve duyu gelişimi, motor gelişim basamakları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
3
|
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
-
|
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
3
|
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
-
|
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
5
|