ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nörofizyolojik Yaklaşımlar II FTR324 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnme ve serebral palsi sonrası görülen klinik özellikleri tanımlar.
    2-Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar.
    3-İnme ve serebral palside kullanılan temel ve nörogelişimsel temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
    4-İnme ve serebral palside klinik problemleri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer (pratik sınav) 3011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1
    2 Serebrovasküler olaylar (tanım, nöroanatomi, risk faktörleri) K1
    3 İnme sonrası klinik özellikler, tıbbi tedavi, genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi K1
    4 Normal ve inme sonrası hareket, tonus ve postüral kontrol, İnme tedavisinde Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (NGT): Bobath, temel özellikler ve prensipler K2
    5 NGT-Bobath ile klinik problem çözme yaklaşımı ve değerlendirme yöntemleri K2
    6 NGT-Bobath yaklaşımı ile değerlendirme uygulamaları ve vaka çalışması K2
    7 NGT- Bobath yaklaşımı ile pozisyonlama, gövde ve üst ekstremite tedavisi ve mobilizasyon yöntemleri K3
    8 NGT- Bobath yaklaşımı ile alt ekstremite tedavisi, denge ve yürüme eğitimi, vaka çalışmaları K3
    9 NGT-Bobath ile değerlendirme prensipleri K3
    10 NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside değerlendirme prensipleri K4
    11 NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside postüral reaksiyon, kaba ve ince motor fonksiyonlar, gövde kontrolü, ambulasyon, yürüme ve üst ekstremite fonksiyonlarının geliştirilmesine yönelik uygulamalar K4
    12 NGT-Bobath yaklaşımı ile çocuklarda düzeltme, denge ve koruyucu reaksiyonları ve hareketlerin fasilitasyonu, poziyonlama, prensipleri ve uygulanması K4
    13 NGT-Bobath yaklaşımı ile, yardımcı araç gereç, ekipman, diğer tedavi yöntemleri ile entegre edilmesine dayalı rehabilitasyon sürecinde klinik karar verme K5
    14 NGT-Bobath yaklaşımı ile pediatrik olgu çalışması K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Berrin AKTAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ÖZCAN
    Kaynaklar K1: Linzi, M., Sue, R., & Mary, L. (2012). Karaduman, A., Aksu Yıldırım, S., & Tunca Yılmaz, Ö., Çev.) Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi. K2: Gjelsvik, B. E. B., & Syre, L. (2016). The Bobath concept in adult neurology. Thieme. K3: Bobath, B. (1990). Adult hemiplegia: evaluation and treatment (3. Baskı). Elsevier Health Sciences. K4: Pountney, T. E. (2007). Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth-Heinemann/Elsevier Health Sciences. K5: Stokes, M. (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi (Bobath) yaklaşımını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme ve serebral palsi sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemler, inme ve serebral palsi ile ilgili değerlendirme ve fizyoterapi yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. -
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. -
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 3
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 4
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. -
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler. 3
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 5
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. -
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster