ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ebelikte Temel İlke ve Uygulamalar I EBE101 GÜZ 3+6 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ebelik mesleğinin tarihsel gelişimini tanımlar.
    2-Ebelerin görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlar.
    3-Enfeksiyon kontrolü uygulamalarını yapar.
    4-Yaşam bulgularını değerlendirir.
    5-Mesleki uygulamalarını hasta güvenliğine uygun yapılandırır.
    6-Fizik muayene yöntemlerini bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)149126
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Uygulama sınavı 2511010
    Toplam İş Yükü(Saat)   195
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı; Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Ebelik Mesleğinin Tanımı ve Özellikleri, Sağlık Alanında Temel kavramlar I K 1: Bölüm 1 YK 3: Bölüm 1
    2 Sağlık Alanında Temel Kavramlar II K 1: Bölüm 2 YK 2: Bölüm 4
    3 Sağlık Alanında Temel Kavramlar-III K 1: Bölüm 2 YK 2: Bölüm 6
    4 Meslek ve İş Kavramları, Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Araç ve Gereçler K 1: Bölüm 2 YK 4: Bölüm 3
    5 Ebelik tanımı ve Eğitimi, Türkiye`de ve Dünya`da Ebelik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi K 1: Bölüm 2 YK 3: Bölüm 1
    6 Ebelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları K 1: Bölüm 2 YK 3: Bölüm 1
    7 Hasta Hakları ve Etik K 1: Bölüm 2
    8 Eleştirel ve Kritik Düşünme K 1: Bölüm 7
    9 Sağlık Hizmetlerinde İletişim K 1: Bölüm 5
    10 Hasta ve Sağlık Çalışanı Güvenliği, Hasta Kabulü ve Taburculuk K 1: Bölüm 11
    11 Enfeksiyon Kontrolü ve Asepsi Uygulamaları, Kişisel Hijyen Ve Uygulamaları K 1: Bölüm 14 YK 5: Bölüm 2
    12 Fizik Muayene ve Yöntemleri YK 4: Bölüm 3
    13 Yaşam Bulgularının Alınması K 1: Bölüm 18 YK 5: Bölüm 1
    14 Yaşam Bulgularının Alınması K 1: Bölüm 18 YK 5: Bölüm 1
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Kaynaklar K 1. Akça Ay, F.(2019). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. (7. Baskı). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK 2. Öz, F. (2004).Sağlık Alanında Temel Kavramlar. I?maj I?c? ve Dıs? Ticaret A.S?., Ankara. YK 3. Beydilli E. (2013) Ebeliğin Dünü ve Bugünü, Alter Yayıncılık. Rek. Org. Ltd. Şti 2013 Ankara YK 4. Görgülü, S., (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri, 1. Baskı, Bölüm 3 YK 5. Öz, Ö. G., Yılmaz, S., Ordu, Y., Arslanlı, E. S., (2021). Hemşirelikte Uygulama Becerileri, 2. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara. Bölüm 2
    Dersin Amacı Öğrencinin , ebelik mesleğine özgü temel bilgi, beceri ve tutumları kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı; Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri Sağlık Alanında Temel Kavramlar-I-II Meslek Olma Kriterleri ve Ebelik Mesleği Türkiye?de Ve Dünyada Ebelik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi Ebelerin Görev Yetki ve Sorumlulukları, Hasta Hakları Uluslararası Ebelik Felsefesi Ve Etik Ebelik Mesleğindeki Öncüler Hasta Güvenliği, Uyku Enfeksiyon Kontrolü Fizik Muayene Hasta Kabulü Ve Taburculuk, İletişim Yaşam Bulguları Serbest Laboratuvar Çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 5
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 5
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 1
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 2
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. -
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster