ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ebelikte Temel ve İlke Uygulamalar II EBE102 BAHAR 4+12 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ebelik bakımı ile ilgili temel kavramları, yöntemleri ve ilkeleri tanımlar.
    2-Öğretim elemanının gözetiminde temel ebelik becerilerini uygular.
    3-Ebelik bakımına ilişkin edindiği bilgileri beceri ve tutuma dönüştürür.
    4-Ebelik bakımını uygularken bireylerin haklarına ve değerlerine önem verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1416224
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 2512525
    Toplam İş Yükü(Saat)   352
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     11,73 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İlaç Uygulamaları K1, K2, K3, YK1, YK2
    2 Sıvı-elektrolit Dengesi K1, K2, K3, K4
    3 Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu K1, K2, K3, K4
    4 Hareket Gereksinimi, K1, K2, YK1
    5 Solunum Sistemi ve Uygulamaları I K3, K4, YK1, YK2
    6 Solunum Sistemi ve Uygulamaları II K3, K4, YK1, YK2
    7 Bireysel Hijyen ve Uygulamaları K1, K2
    8 Sıcak-Soğuk Uygulamaları ve Yara bakımı K1, YK1, YK2
    9 Beslenme Gereksinimi ve Uygulamaları, K1, K2
    10 Üriner Sistem ve Uygulamaları I K3, K4
    11 Üriner Sistem ve Uygulamaları II K3, K4
    12 Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları I K1, K2, K3, YK1, YK2
    13 Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları II K1. K2. K3, K4, YK1, YK2
    14 Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları III K1. K2. K3, K4, YK1, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ebru CERAN
    Kaynaklar K1. Perry, A., ve Potter, P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Çeviri Editörleri: Aştı, T. A., ve Karadağ, A. 1. Baskı, Adana: Nobel Tıp Kitabevi. K2 Pamela, L. (2015). Klinik Hemşirelik Becerileri. Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ed.: Bektaş, H. Lippincott Williams&Wilkins. K3. Akyol, A. (2009). Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi, Ed.: Sabuncu, N., ve Ay, F. A. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. K4. Turgay, A. (2013). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Ay, F. A. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
    Yardımcı Kitap YK1. Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 10. Baskı, Ankara: Akademisyen Kitabevi. YK2. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. 1. Baskı, Ankara: İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
    Dersin Amacı Ögrencilerin, ebeliğin felsefesi ile temel ilke ve uygulamalarını öğrenmesi, ebenin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve ebelik esaslarına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
    Dersin İçeriği Bireyin hareket gereksinimi, beslenme gereksinimi ve uygulamaları, bireysel hijyen ve uygulamaları, ilaç uygulamaları, solunum sistemi ve uygulamaları, kalp-akciğer sesleri, sıvı- elektrolit dengesi, invaziv girişimler, sindirim sistemi ve uygulamaları, bağırsak sesleri, sıcak-soğuk uygulamalar, yara bakımı, ameliyat öncesi ve sonrası bakım, ebelik süreci.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 5
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 4
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 1
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 1
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. -
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster