Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yönetimde temel kavramlar ve kuramlar
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
2
|
Etkin yönetimin esasları/ toplam kalite Yönetimi
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
3
|
Etkin liderlik ve özellikleri
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
4
|
Organizasyon yapıları ve hemşirelik bakım sunumunun organizasyonu
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
5
|
Sağlık bakım sistemi
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
6
|
Sağlık meslekleri, sağlık ekibi rol ve yapıları
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
7
|
Hemşirelik hizmetlerinin yeniden örgütlenmesi
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
8
|
Mali-idari-destek-teknik hizmetler
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
9
|
Yönetime yardımcı teknikler/ Kriz ve zaman yönetimi
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
10
|
Personelin değerlendirilmesi/ İnovasyon-yenilik/yaratıcılık/Teknolojinin kullanımı/lojistik hizmetler
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
11
|
Sağlık yönetiminde değerler ve etik
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
12
|
Kurum değerlendirme(SWOT) iş analizi
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
13
|
Ödev ve çalışmaların değerlendirilmesi /Uzman görüşü
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
14
|
Ödev ve çalışmaların değerlendirilmesi /Uzman görüşü
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını .
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Demet Aktaş
Dr. Öğretim Üyesi Sakine Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Demet Aktaş
Dr. Öğretim Üyesi Sakine Yılmaz
|
Kaynaklar
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını
K3. Thora Kron. (1968). Nursing Team Leadershıp, W.B. Saunders Company, Philadelphia and London,
K4.Hilarie Owen, Vicky Hodgson, Nigel Gazzard (2004). Liderlik El Kitabı, Çev: Münevver Çelik, Optimist Yayım Dağıtım
K5.Gülten Uyar. ( 1993). Hemşireliğe Genel Bakış, Ankara,
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
YK2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayını
YK3. Thora Kron. (1968). Nursing Team Leadershıp, W.B. Saunders Company, Philadelphia and London,
YK4.Hilarie Owen, Vicky Hodgson, Nigel Gazzard (2004). Liderlik El Kitabı, Çev: Münevver Çelik, Optimist Yayım Dağıtım
YK5.Gülten Uyar. ( 1993). Hemşireliğe Genel Bakış, Ankara,
|
Dersin Amacı
|
Yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyerek, bunları ülkemizdeki sağlık hizmetleri yönetimi alanında görülen gereksinimler doğrultusunda değerlendirebilecek, sağlık ekibi içinde bakım personeline liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumu kazanmış hemşireler yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Yönetimde temel kavramlar ve kuramlar
2. Etkin yönetimin esasları/ toplam kalite Yönetimi
3. Etkin liderlik ve özellikleri
4. Organizasyon yapıları ve hemşirelik bakım sunumunun organizasyonu
5. Sağlık bakım sistemi
6. Sağlık meslekleri, sağlık ekibi rol ve yapıları
7. Hemşirelik hizmetlerinin yeniden örgütlenmesi
8. Mali-idari-destek-teknik hizmetler
9. Yönetime yardımcı teknikler/ Kriz ve zaman yönetimi
10. Personelin değerlendirilmesi/ İnovasyon-yenilik/yaratıcılık/Teknolojinin kullanımı/lojistik hizmetler
11. Sağlık yönetiminde değerler ve etik
12. Kurum değerlendirme(SWOT) iş analizi
13. Ödev ve çalışmaların değerlendirilmesi /Uzman görüşü
14. Ödev ve çalışmaların değerlendirilmesi /Uzman görüşü
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
3
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
3
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
-
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar.
|
-
|
9
|
Kendi sorumluluğunda doğum yaptırır.
|
-
|
10
|
Acil ve riskli durumları yöneterek uygun yaklaşımlarda bulunur.
|
-
|
11
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
12
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|
13
|
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde geliştirir.
|
-
|
14
|
Araştırmalara ve projelerde görev alarak kanıta dayalı araştırmaların hayata geçmesi için çalışır.
|
-
|