Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders müfredatının açıklanması, dersle ilgili gerekli bilgilerin verilmesi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
2
|
Biyoistatistik tanımı ve kullanılma amaçları
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
3
|
Biyoistatistik ile ilgili temel kavramlar ve terimlerin açıklanması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
4
|
SPSS e Giriş ve Menü Yönetimi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
5
|
SPSS de veri girişi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
6
|
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçülerini hesaplama
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
7
|
SPSS de Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçülerini hesaplama
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
8
|
Grafik çizme kuralları ve SPSS de grafik çizimi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
9
|
Hipotez testlerinin amaçları, kurulması ve formülasyonları
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
10
|
Parametrik Testler- T testi ve SPSS de T testi uygulaması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
11
|
Parametrik Testler- Tek Yönlü Varyans Analizi, Çoklu karşılaştırma yöntemleri SPSS de uygulaması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
12
|
Parametrik Testler- Tek Yönlü Varyans Analizi, Çoklu karşılaştırma yöntemleri SPSS de uygulaması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
13
|
Parametrik Testler- İki Yönlü Varyans Analizi, SPSS de uygulaması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
14
|
Parametrik Olmayan Testler- Kikare Analizleri ve SPSS de uygulaması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Akgül, A., (2005). Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri.
2. Belle G., Fisher L.D., Heagerty P.J., Lumley T., (2004). Biostatistics a Methodology for the Health Sciences, Wiley, Second Edition.
3. Munro B. H., (2005). Statistical Methods for Helth care Research. Lippincott Williams & Wilkins, Fifth Edition.
4. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V., (2016). Biyoistatistik,17.Baskı, Hatiboğlu yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Akgül, A., (2005). Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri.
2. Belle G., Fisher L.D., Heagerty P.J., Lumley T., (2004). Biostatistics a Methodology for the Health Sciences, Wiley, Second Edition.
3. Munro B. H., (2005). Statistical Methods for Helth care Research. Lippincott Williams & Wilkins, Fifth Edition.
4. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V., (2016). Biyoistatistik,17.Baskı, Hatiboğlu yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Ebelik öğrencilerine, İstatistiksel testleri ve rapor yazma süreçlerini kavratmak, bilimsel araştırma ilkelerini, analiz ve istatistiksel yöntemleri kullanmayı ve bu analizlerin sonuçlarını yorumlamayı öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Biyoistatistik ve Bazı Temel Kavramların Tanımları,
Verinin Ölçüm Biçimi,
Biyoistatistiğin Sağlık Bilimlerinde Kullanımı,
Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler,
Tablo ve Grafikler, Teorik Dağılımlar,
Evren Ortalaması Önemlilik Testi,
Evren Oranı Önemlilik Testi,
İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi,
İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi,
Ki-Kare Testi ,Varyans Analizi , Korelasyon Analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlar ve uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
-
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetlerini sürdürür, araştırmalara katılır, projelerde görev alır ve kanıta dayalı araştırma sonuçlarının hayata geçmesi için çalışır.
|
-
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yapabilme yeteneğine sahiptir ve etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti sunar ve danışmanlık yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yaptırır, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımlarda bulunur.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|