Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Üreme Sağlığı ve Aile Planlamasına Giriş:
Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması Kavramları
Karşılanmayan aile planlaması ile ilgili üreme sağlığı sorunları
Aile Planlamasının Yararları
|
K1. Birinci kısım, Bölüm 1,3,4, 7, İkinci kısım, Bölüm 1
K2. Bölüm 2.
K2. Bölüm 22.
YK2. Bölüm 33, sayfa 347-350.
|
2
|
Aile Planlamasında Danışmanlık - İletişim
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 2
YK1. sayfa 145-46.
|
3
|
Başvuranın Değerlendirilmesi
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 3
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 351-55.
|
4
|
Hormonal Kontrasepsiyon Yöntemleri
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 4
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 354-56.
|
5
|
Rahim İçi Araçlar
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 6
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 358.
|
6
|
BariyerYöntemler (Kondom - Diyafram - Spermisitler)
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 5
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 356.
|
7
|
BariyerYöntemler (Kondom - Diyafram - Spermisitler)
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 5
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 356.
|
8
|
Gönüllü Cerrahi Sterilizasyon ( Tüpligasyonu - Vazektomi )
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 8
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 358
|
9
|
Doğal Aile Planlaması Yöntemleri (DAP)
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 7
K2. Bölüm 22
YK2. Bölüm 33, sayfa 360
|
10
|
Laktasyonel Amenore Metodu (LAM)
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 7, sayfa: 365-72.
K2. Bölüm 22
|
11
|
Düşük Sonrası Kontrasepsiyon
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 7, sayfa 111, Bölüm 6, sayfa 332.
K2. Bölüm 22
|
12
|
Doğum Sonrası Kontrasepsiyon
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 10, sayfa: 448-51.
K2. Bölüm 22
|
13
|
Acil Kontrasepsiyon
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 9.
YK2. Bölüm 33, sayfa 361
|
14
|
İnfertilite
|
K1. İkinci kısım, Bölüm 12.
K2. Bölüm 23.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Gülcihan Yıldırım
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Omaç Sönmze M, Turan Z (2021), Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
K2. Taşkın L, Doğum ve Kadın Sağlığı Hem-şireliği. Genişletilmiş XIV. Baskı, Aka-demisyen Kitabevi, Ankara, 2018.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Taşkın L, Eroglu K, Terzioğlu F, Vural G. & Kutlu Ö., Hemşire ve Ebeler İçin Uygulama Rehberi, Bölüm 5, Aile Planlaması Eğitimi Beceri Değerlendirme Formu, Palme Yayıncılık, Ankara, 2011.
YK2. Büyükkayacı Duman N (2019), Cinsel Sağlık, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde gerekli olan aile planlaması hizmetlerini sürdürebilmek için gerekli müdahelelerin yapılmasına yönelik bilgileri öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Üreme ve aile sağlığı hizmetlerinin Dünya`da ve Türkiye`de önemi, üreme sağlığı sorunları ve bu sorunların azaltılmasında aile planlaması hizmetlerinin yeri, aile planlaması danışmanlığı, aile planlaması yöntemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
-
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
3
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
3
|