ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması EBE209 GÜZ 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile planlamasının tanımını ve önemini analiz eder.
    2-Kadın erkek üreme organlarının anatomi fizyolojisinin aile planlaması yöntemleriyle olan ilişkisini kurar
    3- Çiftlere uygun yöntem seçebilmeleri için gerekli danışmanlık ilkelerini sıralar
    4-Türkiye`de ve Dünyada kadın sağlığı ve aile planlamasının durumunu açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   132
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Üreme Sağlığı ve Aile Planlamasına Giriş: Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması Kavramları Karşılanmayan aile planlaması ile ilgili üreme sağlığı sorunları Aile Planlamasının Yararları K1. Birinci kısım, Bölüm 1,3,4, 7, İkinci kısım, Bölüm 1 K2. Bölüm 2. K2. Bölüm 22. YK2. Bölüm 33, sayfa 347-350.
    2 Aile Planlamasında Danışmanlık - İletişim K1. İkinci kısım, Bölüm 2 YK1. sayfa 145-46.
    3 Başvuranın Değerlendirilmesi K1. İkinci kısım, Bölüm 3 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 351-55.
    4 Hormonal Kontrasepsiyon Yöntemleri K1. İkinci kısım, Bölüm 4 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 354-56.
    5 Rahim İçi Araçlar K1. İkinci kısım, Bölüm 6 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 358.
    6 BariyerYöntemler (Kondom - Diyafram - Spermisitler) K1. İkinci kısım, Bölüm 5 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 356.
    7 BariyerYöntemler (Kondom - Diyafram - Spermisitler) K1. İkinci kısım, Bölüm 5 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 356.
    8 Gönüllü Cerrahi Sterilizasyon ( Tüpligasyonu - Vazektomi ) K1. İkinci kısım, Bölüm 8 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 358
    9 Doğal Aile Planlaması Yöntemleri (DAP) K1. İkinci kısım, Bölüm 7 K2. Bölüm 22 YK2. Bölüm 33, sayfa 360
    10 Laktasyonel Amenore Metodu (LAM) K1. İkinci kısım, Bölüm 7, sayfa: 365-72. K2. Bölüm 22
    11 Düşük Sonrası Kontrasepsiyon K1. İkinci kısım, Bölüm 7, sayfa 111, Bölüm 6, sayfa 332. K2. Bölüm 22
    12 Doğum Sonrası Kontrasepsiyon K1. İkinci kısım, Bölüm 10, sayfa: 448-51. K2. Bölüm 22
    13 Acil Kontrasepsiyon K1. İkinci kısım, Bölüm 9. YK2. Bölüm 33, sayfa 361
    14 İnfertilite K1. İkinci kısım, Bölüm 12. K2. Bölüm 23.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Gülcihan Yıldırım
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Omaç Sönmze M, Turan Z (2021), Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara K2. Taşkın L, Doğum ve Kadın Sağlığı Hem-şireliği. Genişletilmiş XIV. Baskı, Aka-demisyen Kitabevi, Ankara, 2018.
    Yardımcı Kitap YK1. Taşkın L, Eroglu K, Terzioğlu F, Vural G. & Kutlu Ö., Hemşire ve Ebeler İçin Uygulama Rehberi, Bölüm 5, Aile Planlaması Eğitimi Beceri Değerlendirme Formu, Palme Yayıncılık, Ankara, 2011. YK2. Büyükkayacı Duman N (2019), Cinsel Sağlık, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Dersin Amacı Öğrenciye temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde gerekli olan aile planlaması hizmetlerini sürdürebilmek için gerekli müdahelelerin yapılmasına yönelik bilgileri öğretmektir.
    Dersin İçeriği Üreme ve aile sağlığı hizmetlerinin Dünya`da ve Türkiye`de önemi, üreme sağlığı sorunları ve bu sorunların azaltılmasında aile planlaması hizmetlerinin yeri, aile planlaması danışmanlığı, aile planlaması yöntemleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. -
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. -
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 3
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. -
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. -
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster