Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
2
|
Ulusal Ve Uluslar Arası Etik Kodlar
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
3
|
Etik Karar Verme Süreci
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
4
|
Norm Dışı Davranışlar, Gebelik Ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
5
|
Aile Planlaması Ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
6
|
Abortus ve etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
7
|
Kadına Yönelik Şiddet Ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
8
|
Prenatal Tanı Ve Tedavi Ve Açıdan İncelenmesi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
9
|
Prenatal Tanı Ve Tedavi Ve Açıdan İncelenmesi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
10
|
Sezaryen ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
11
|
Medya Kadın ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
12
|
Kızlık zarı incelemesi, kadın sünneti, Jinekolojik muayene ve etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
13
|
Kürtaj ve etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
14
|
Cinsiyet Seçimi ve Etik
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz
Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş
Öğr. Gör. Sevilay Ergun Arslanlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz
Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş
Öğr. Gör. Sevilay Ergun Arslanlı
|
Kaynaklar
|
1. Ergin A, Özcan M, Ersoy N. Ebelik uygulamalarında profesyonel etik.Nobel akademik yayıncılık, Ankara, 2015.
2. Ecevit Alpar Ş, Bahçecik N, Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitapevi,İstanbul, 2013.
3. Çobanoğlu, N. Kuramsal Ve Uygulamalı Tıp Etiği, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009.
4. Aydın E. Tıp Etiğine Giriş. Pegem Yayıncılık, Ankara, 2001. Beydilli,
5. Beydilli, Daşdibi E: Ebeliğin Dünü ve Bügünü. Alter Yayıncılık, Ankara, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ergin A, Özcan M, Ersoy N. Ebelik uygulamalarında profesyonel etik.Nobel akademik yayıncılık, Ankara, 2015.
2. Ecevit Alpar Ş, Bahçecik N, Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitapevi,İstanbul, 2013.
3. Çobanoğlu, N. Kuramsal Ve Uygulamalı Tıp Etiği, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009.
4. Aydın E. Tıp Etiğine Giriş. Pegem Yayıncılık, Ankara, 2001. Beydilli,
5. Beydilli, Daşdibi E: Ebeliğin Dünü ve Bügünü. Alter Yayıncılık, Ankara, 2007.
|
Dersin Amacı
|
Ebelik öğrencilerine, ebelik mesleğinin tarihsel gelişimi, etik ilkeleri ve mesleki deontoloji konularında bilgi vermek.
Ebelik bölümü öğrencilerinin temel sağlık hizmetlerinde etik ilkeleri göz önünde bulundurarak ebelik bakımı vermenin bilincini kazandırma.
|
Dersin İçeriği
|
Ebelik mesleğinin gelişimini etkileyen toplumsal, felsefi ve tarihi güçler, Etiğin Önemi, ulusal ve uluslar arası etik kodlar, Ebelikte Ekip Çalışması, Hasta Uyumsuzluğu, Farklılık, Eşitlik ve Adalet, Etik Kaygıların Belirlenmesi, Etik Düşünme, Bakım ve Karar verme, Kadın Doğumda Hukuki Konular, Etik Karar Verme, Ebelikte Etik Sorunlar ( Gebelik Ve Etik, Aile Planlaması Ve Etik, Abortus ve etik, Kadına Yönelik Şiddet Ve Etik, Prenatal Tanı Ve Tedavi Ve Açıdan İncelenmesi, Sezaryen ve Etik, Medya Kadın ve Etik, Kızlık zarı incelemesi, Jinekolojik muayene ve etik, Kürtaj ve etik, Cinsiyet Seçiminin Etik) ve Çözüm Önerileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
5
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
3
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
2
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar.
|
-
|
9
|
Kendi sorumluluğunda doğum yaptırır.
|
3
|
10
|
Acil ve riskli durumları yöneterek uygun yaklaşımlarda bulunur.
|
-
|
11
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
12
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|
13
|
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde geliştirir.
|
-
|
14
|
Araştırmalara ve projelerde görev alarak kanıta dayalı araştırmaların hayata geçmesi için çalışır.
|
-
|