Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ergoterapide aktiviteler dersine giriş, temel terminolojinin tanımlanması
|
K1; Bölüm-1 (sa:3-12)
|
2
|
Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi 1
|
K1; Bölüm- 2 (sa:15-28)
|
3
|
Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi 2
|
K1; Bölüm- 3 (sa:32-47)
|
4
|
Aktivitenin analizinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi
|
K1; Bölüm- 4 (sa:51-74)
|
5
|
Aktivite analizi -1 (uygulama)
|
K1; Bölüm- 5 (sa:77-93)
|
6
|
Aktivite analizi-2 (uygulama)
|
K1; Bölüm-6 (sa:95-102)
|
7
|
Aktivitenin terapatik kullanımı 1
|
K1; Bölüm-7 (sa:115-122)
|
8
|
Aktivitenin terapatik kullanımı 2
|
K1; Bölüm- 8(sa:125-140)
|
9
|
Aktiviteye hazırlayıcı yöntemler
|
K1; Bölüm-9 (sa:143-162)
|
10
|
Terapatik aktiviteler
|
K1; Bölüm-10 (sa:165-189)
K2: Bölüm-1 (sa:13-50)
|
11
|
Kişiye özgü aktivite seçimi ve adaptasyonu
|
K1; Bölüm-11(sa:191-218)
K2: Bölüm-2 (sa:51-65)
|
12
|
Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-1
|
K1; Bölüm-12 (sa:221-225)
K2: Bölüm-3 (sa:66-75)
|
13
|
Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-2
|
K1; Bölüm-13 (sa:233-249)
K2: Bölüm-4 (sa:76-95)
|
14
|
Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-3
|
K1; Bölüm14, 15 (sa:251-255)
K2: Bölüm-5 (sa:96-107)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bumin,G. (2021). Ergoterapide Aktiviteler.(1.Baskı).Hipokrat Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Trombly, C.A. & Radomsk,M.A. (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction.(2n, 6th edition). Lippincott Williams & Wilkins,Philadelphia.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere aktivite ile ilgili kavramları öğretmek, aktivitenin sağlıkla ilişkisi, aktiviteyi etkileyen faktörler, aktivite analizinin uygulanması, terapötik aktivite seçimi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öz bakım, üretim ve boş zaman aktivitelerinde performansı artırmayı öğretmek hedeflenir.
|
Dersin İçeriği
|
Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi
Pratik faaliyetlerin detaylı analizi
Terapötik aktivitelerin incelenmesi
Sıcak-soğuk tedavi modalitelerinin etki mekanizmasının araştırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
4
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
2
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
3
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
2
|