ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapide aktiviteler ERT100 BAHAR 1+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aktivite türlerini tanımlar.
    2-Aktivitenin bireyler üzerindeki etkisini açıklar.
    3-Aktivite performansına etki edebilecek bileşenleri tanımlar.
    4-Terapötik amaçlarına uyacak şekilde aktivitileri seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 011010
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ergoterapide aktiviteler dersine giriş, temel terminolojinin tanımlanması K1; Bölüm-1 (sa:3-12)
    2 Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi 1 K1; Bölüm- 2 (sa:15-28)
    3 Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi 2 K1; Bölüm- 3 (sa:32-47)
    4 Aktivitenin analizinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi K1; Bölüm- 4 (sa:51-74)
    5 Aktivite analizi -1 (uygulama) K1; Bölüm- 5 (sa:77-93)
    6 Aktivite analizi-2 (uygulama) K1; Bölüm-6 (sa:95-102)
    7 Aktivitenin terapatik kullanımı 1 K1; Bölüm-7 (sa:115-122)
    8 Aktivitenin terapatik kullanımı 2 K1; Bölüm- 8(sa:125-140)
    9 Aktiviteye hazırlayıcı yöntemler K1; Bölüm-9 (sa:143-162)
    10 Terapatik aktiviteler K1; Bölüm-10 (sa:165-189) K2: Bölüm-1 (sa:13-50)
    11 Kişiye özgü aktivite seçimi ve adaptasyonu K1; Bölüm-11(sa:191-218) K2: Bölüm-2 (sa:51-65)
    12 Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-1 K1; Bölüm-12 (sa:221-225) K2: Bölüm-3 (sa:66-75)
    13 Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-2 K1; Bölüm-13 (sa:233-249) K2: Bölüm-4 (sa:76-95)
    14 Örnek vaka üzerinde aktivite tartışmaları-3 K1; Bölüm14, 15 (sa:251-255) K2: Bölüm-5 (sa:96-107)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bumin,G. (2021). Ergoterapide Aktiviteler.(1.Baskı).Hipokrat Kitapevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap K2. Trombly, C.A. & Radomsk,M.A. (2008). Occupational Therapy for Physical Dysfunction.(2n, 6th edition). Lippincott Williams & Wilkins,Philadelphia.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere aktivite ile ilgili kavramları öğretmek, aktivitenin sağlıkla ilişkisi, aktiviteyi etkileyen faktörler, aktivite analizinin uygulanması, terapötik aktivite seçimi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öz bakım, üretim ve boş zaman aktivitelerinde performansı artırmayı öğretmek hedeflenir.
    Dersin İçeriği Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi Pratik faaliyetlerin detaylı analizi Terapötik aktivitelerin incelenmesi Sıcak-soğuk tedavi modalitelerinin etki mekanizmasının araştırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 3
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster