ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geriatrik Rehabilitasyonda Ergoterapi ERT204 BAHAR 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlı yetişkinlerin yaşlanmaya bağlı olarak duyu-algı-motor, kognitif ve psikososyal fonksiyonlarındaki değişimleri tanımlar.
    2-Yaşlının hayat kalitesinin değerlendirir.
    3-Yaşlı insanların yaşadığı çevreyi analiz eder.
    4-Yaşlının yaşadığı ortamdaki gerekli ergoterapi uygulamalarını planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   161
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,37 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları YK1 (sf 22-30)
    2 Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi K1 (sf 1-59)
    3 Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi K1 (sf 54-110)
    4 Geriatrik Sendromlar K4 (sf 31-38)
    5 Yaşlanmanın psikososyal boyutu; yaşlı ayrımcılığı ve yaşlı istismarı YK2 (sf 128-134)
    6 Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri YK5 (sf 89-96)
    7 Yaşlıda üretkenlik, serbest zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri K2 (sf 25-69)
    8 Yaşlılarda koruyucu ergoterapi yaklaşımları K2 (sf 80-121)
    9 Geriatrik sendromlara yönelik ergoterapi yaklaşımları K2 (sf 121-143)
    10 Yaşlının güvenliğini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri K3 (sf 21-42)
    11 Yaşlının yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi yaklaşımları K3 (sf 45-79)
    12 Evde bakım değerlendirmeleri, Evde bakım programları YK3 (sf 1-8)
    13 Uzun dönem bakım programları YK4 (sf 1-6)
    14 Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları YK1 (sf 1-6)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arıoğul, S., Geriatri ve Gerontoloji, MN Medikal&Nobel, Ankara, 2006. K2. Mary Law PhD, OT Reg.(Ont.); Mary Ann McColl PhD, MTS. : Interventions, Effects, and Outcomes in Occupational Therapy: Adults and Older Adults, SLACK Co. 13 978-1-55642-880-7, US, 2010. K3 Papageorgiou, N., Marquis, R., Dare, J., & Batten, R. (2016). Occupational therapy and occupational participation in community dwelling older adults: A review of the evidence. Physical & Occupational Therapy in Geriatrics, 34(1), 21-42. K4. Şahin, S., & Cankurtaran, M. (2010). Geriatrik sendromlar. Ege Tıp Dergisi, 49(3), 31-38.
    Yardımcı Kitap YK1. Sağlık Bakanlığı (2015). Türkiye sağlıklı yaşlanma eylem planı ve uygulama programı 2015-2020. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Kronik Hastalıklar, Yaşlı Sağlığı ve Özürlüler Daire Başkanlığı, Yayın, (960), 22-30. YK2. YEŞİL, P., TAŞCI, S., & ÖZTUNÇ, G. (2016). Yaşlı istismarı ve ihmali. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 128-134. YK3.Bilge, U., Elçioğlu, Ö., Ünalacak, M., & Ünlüoğlu, İ. (2014). Türkiye?de yaşlı evde bakım hizmetleri. Euras J Fam Med, 3(1), 1-8. YK4. GÜRER, A., ÇIRPAN, F. K., & ÖZLEN, N. A. (2019). Yaşlı bakım hizmetleri. Journal of Health Services and Education, 3(1), 1-6. YK5. Salar, S., GÜnAL, A., PEKÇETİ, S., HuRİ, M., Mehr, B. K., KATIRCIBAŞI, G., & UYANIK, M. (2018). Yaşlılarda aktivite, çevre ve yaşam memnuniyeti ilişkisi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 4(2), 89-96.
    Dersin Amacı Yaşlanma sürecinin fonksiyonel yeteneklere olan etkisini incelemek, bireyin rol performansı, yaşam biçimi ve psikososyal boyutunu irdeleyerek kişinin ihtiyaçları doğrultusunda yardımcı teknoloji kullanımı, evde bakım ve/veya kurumsal bakım uygulamaları ile yaşlı bireylerde ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerine etkisi Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi Yaşlı kişilerde rol performansını, güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 1
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 1
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 2
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 1
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster