Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ve bunlarla ilişkili model ve referans çerçeveleri
|
K1 Bölüm 1(s.3-15)
|
2
|
Temel GYA değerlendirme yöntemleri
|
K1 Bölüm 2(s.17-33)
|
3
|
Yardımcı GYA değerlendirme yöntemleri
|
K1 Bölüm 3(s. 35-47)
|
4
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Kuvvet, eklem hareketi, bilişsel ve algısal problemler
|
K1 Bölüm 4(s.52-68)
|
5
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Duyu,ağrı
|
K1 Bölüm 5(s.71-89)
|
6
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri :endurans, enerji
|
K1 Bölüm 6(s.95-111)
|
7
|
Spinal kord yaralanması olan hastalarda aktivite performansı
|
K1 Bölüm 7(s.115-124)
|
8
|
Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 1
|
K1 Bölüm 8(s. 127-159)
|
9
|
Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 2
|
K1 Bölüm 9(s.189-195)
|
10
|
Transfer yöntemleri -bağımsız
|
K1 Bölüm 10(s.200-222)
|
11
|
Transfer yöntemleri-yardımlı
|
K1 Bölüm 11(s.227-251)
|
12
|
Tekerlekli sandalye ile ambulasyon yöntemleri
|
K1 Bölüm 12 (S:321-351)
|
13
|
Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 1
|
K1 Bölüm 13 (s.370-410)
|
14
|
Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 2
|
K1 Bölüm14 (s.420-500)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
3
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|