Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ve bunlarla ilişkili model ve referans çerçeveleri
|
K1,K2
|
2
|
Temel GYA değerlendirme yöntemleri
|
K1,K2
|
3
|
Yardımcı GYA değerlendirme yöntemleri
|
K1,K2
|
4
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Kuvvet, eklem hareketi, bilişsel ve algısal problemler
|
K1,K2
|
5
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Duyu,ağrı
|
K1,K2
|
6
|
Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri :endurans, enerji
|
K1,K2
|
7
|
Spinal kord yaralanması olan hastalarda aktivite performansı
|
K1,K2
|
8
|
Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 1
|
K1,K2
|
9
|
Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 2
|
K1,K2
|
10
|
Transfer yöntemleri -bağımsız
|
K1,K2
|
11
|
Transfer yöntemleri-yardımlı
|
K1,K2
|
12
|
Tekerlekli sandalye ile ambulasyon yöntemleri
|
K1,K2
|
13
|
Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 1
|
K1,K2
|
14
|
Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 2
|
K1,K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Meriano C, Latella D. Activities Of Daily Living. Meriano C, Latella D (Eds). Occupational Therapy Interventions: Function And Occupations. Slack Incorporated, 2008.
K2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti`s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Aktivite performans alanlarına göre farklı problemleri olan kişiler için temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ile ilgili değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri
Performans becerileri azalmış kişilerde günlük yaşam aktiviteleri ve eğitimi
Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve müdahale yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
5
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
2
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
1
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
2
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
2
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|