ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günlük Yaşam Aktiviteleri ERT207 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel ve yardımcı günlük yaşam aktivitelerini tanımlar.
    2-Ergoterapistin günlük yaşam aktiviteleri eğitimindeki rolünü tanımlar.
    3-Kişi merkezli yaklaşımla farklı aktivite performans problemlerine çözüm üretir.
    4-Kişi merkezli yaklaşımla farklı aktivite performans problemlerine sahip kişilere gerekli müdahale stratejilerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 012020
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ve bunlarla ilişkili model ve referans çerçeveleri K1 Bölüm 1(s.3-15)
    2 Temel GYA değerlendirme yöntemleri K1 Bölüm 2(s.17-33)
    3 Yardımcı GYA değerlendirme yöntemleri K1 Bölüm 3(s. 35-47)
    4 Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Kuvvet, eklem hareketi, bilişsel ve algısal problemler K1 Bölüm 4(s.52-68)
    5 Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri-:Duyu,ağrı K1 Bölüm 5(s.71-89)
    6 Performans becerileri azalmış kişiler için kompansasyon/ adaptasyon yöntemleri :endurans, enerji K1 Bölüm 6(s.95-111)
    7 Spinal kord yaralanması olan hastalarda aktivite performansı K1 Bölüm 7(s.115-124)
    8 Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 1 K1 Bölüm 8(s. 127-159)
    9 Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemleri 2 K1 Bölüm 9(s.189-195)
    10 Transfer yöntemleri -bağımsız K1 Bölüm 10(s.200-222)
    11 Transfer yöntemleri-yardımlı K1 Bölüm 11(s.227-251)
    12 Tekerlekli sandalye ile ambulasyon yöntemleri K1 Bölüm 12 (S:321-351)
    13 Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 1 K1 Bölüm 13 (s.370-410)
    14 Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi 2 K1 Bölüm14 (s.420-500)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bumin G. (2018). Günlük Yaşam Aktiviteleri. Hipokrat Yayınevi.Türkiye
    Yardımcı Kitap YK1. Pendelton HM, Krohn WS.(2006). Pedretti`s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier.
    Dersin Amacı Aktivite performans alanlarına göre farklı problemleri olan kişiler için temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ile ilgili değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri Performans becerileri azalmış kişilerde günlük yaşam aktiviteleri ve eğitimi Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve müdahale yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 3
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 4
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster