Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kognisyon, aktivite ve ergoterapi süreci
|
K1. Bölüm 1, YK Bölüm 1
|
2
|
Kognisyonla ilişkili beyin yapıları ve nörofizyolojisi
|
K1. Bölüm 2, YK Bölüm 2
|
3
|
Kognitif beceriler - Dikkat
|
K1. Bölüm 7, YK Bölüm 3
|
4
|
Kognitif beceriler- Hafıza
|
K1. Bölüm 8, YK Bölüm 4
|
5
|
Kognitif beceriler- Uzaysal yetenekler
|
K1.Bölüm 6, YK Bölüm 5
|
6
|
Kognitif beceriler- Apraksi
|
K1. Bölüm 9, YK Bölüm 6
|
7
|
Kognitif beceriler-Yürütücü işlevler
|
K1. Bölüm 10, YK Bölüm 7
|
8
|
Kognitif rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri
|
K1. Bölüm 1/2, YK Bölüm 8
|
9
|
Kognitif rehabilitasyonda müdahale yöntemleri
|
K1. Bölüm 1/3, YK Bölüm 9
|
10
|
Multiple Skleroz ve Kognitif performans
|
K2. Bölüm 14, YK Bölüm 10
|
11
|
Şizofreni ve Kognitif performans
|
K2. Bölüm 12, YK Bölüm 11
|
12
|
İnme ve kognitif performans
|
K2. Bölüm 10, YK Bölüm 12
|
13
|
Parkinson ve kognitif performans
|
K1. Bölüm 13, YK Bölüm 13
|
14
|
Travmatik beyin yaralanmaları ve kognitif performans
|
K2. Bölüm 11, YK Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance, Blackwell Publishing.
K2. Bumin, G. (2020). Bilişsel Rehabilitasyon, Hipokrat Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedrettis Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier.
|
Dersin Amacı
|
Kognitif fonksiyonları, beyin yapıları ile olan ilişkileri ve bu nöroanatomik yapıların etkilenmesi sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını incelemek ve kognitif bozukluk görülen değişik hastalıklarda ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kognisyonun tanımı
Kognisyonla ilişkili beyin yapıları
Kognitif bozuklukların aktivite performansı ile ilişkisi
Kognitif becerilerin ergoterapi yaklaşımları içerisinde değerlendirilmesi ve müdahale yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
2
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
2
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
1
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
3
|