ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Performans Alanları Kognitif ERT305 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kognitif becerileri tanımlar.
    2-Değişik hastalıklarda karşılaşılabilecek kognitif bozukları açıklar .
    3-Kognitif bozukluklara ait değerlendirme yöntemlerini tanımlar.
    4- Kognitif bozukluklara ait müdahale yöntemlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kognisyon, aktivite ve ergoterapi süreci K1. Bölüm 1, YK Bölüm 1
    2 Kognisyonla ilişkili beyin yapıları ve nörofizyolojisi K1. Bölüm 2, YK Bölüm 2
    3 Kognitif beceriler - Dikkat K1. Bölüm 7, YK Bölüm 3
    4 Kognitif beceriler- Hafıza K1. Bölüm 8, YK Bölüm 4
    5 Kognitif beceriler- Uzaysal yetenekler K1.Bölüm 6, YK Bölüm 5
    6 Kognitif beceriler- Apraksi K1. Bölüm 9, YK Bölüm 6
    7 Kognitif beceriler-Yürütücü işlevler K1. Bölüm 10, YK Bölüm 7
    8 Kognitif rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri K1. Bölüm 1/2, YK Bölüm 8
    9 Kognitif rehabilitasyonda müdahale yöntemleri K1. Bölüm 1/3, YK Bölüm 9
    10 Multiple Skleroz ve Kognitif performans K2. Bölüm 14, YK Bölüm 10
    11 Şizofreni ve Kognitif performans K2. Bölüm 12, YK Bölüm 11
    12 İnme ve kognitif performans K2. Bölüm 10, YK Bölüm 12
    13 Parkinson ve kognitif performans K1. Bölüm 13, YK Bölüm 13
    14 Travmatik beyin yaralanmaları ve kognitif performans K2. Bölüm 11, YK Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Grieve, J., Gnanasekaran, L. (2008). Neuropsychology for Occupational Therapists: Cognition in Occupational Perormance, Blackwell Publishing. K2. Bumin, G. (2020). Bilişsel Rehabilitasyon, Hipokrat Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Pendelton, H.M., Krohn, W.S. (2006). Pedrettis Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier.
    Dersin Amacı Kognitif fonksiyonları, beyin yapıları ile olan ilişkileri ve bu nöroanatomik yapıların etkilenmesi sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını incelemek ve kognitif bozukluk görülen değişik hastalıklarda ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kognisyonun tanımı Kognisyonla ilişkili beyin yapıları Kognitif bozuklukların aktivite performansı ile ilişkisi Kognitif becerilerin ergoterapi yaklaşımları içerisinde değerlendirilmesi ve müdahale yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 2
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 1
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster