ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikiyatride Ergoterapi ERT307 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikosoyal değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
    2-Kişi merkezli yaratıcı beceriler modeli tanımlar.
    3-Seçtiği müdahale yöntemlerinde aktiviteleri uygular.
    4-Seçtiği müdahale yöntemlerinde aktiviteleri kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikiyatride ergoterapinin yeri K1 Bölüm-1 (s.23)
    2 Yaratıcı Beceriler Modelinin Temel Kavramları K1 Bölüm-4 (s.54-55)
    3 Yaratıcı Beceriler Modelinin Evreleri K1 Bölüm-4 (s.55-56) YK1 Bölüm-4 (s.55-56)
    4 Yaratıcı Becerilerin Gelişimi K1 Bölüm-4 (s.56-57) YK1 Bölüm-4 (s.56-57)
    5 Yaratıcı Becerilerin Özellikleri K1 Bölüm-4 (s.57-58) YK1 Bölüm-4 (s.57-58)
    6 Yaratıcı Becerilerin Değerlendirilmesi K1 Bölüm-4 (s.58-62) YK1 Bölüm-4 (s.58-62)
    7 Yaratıcı Becerilerin Seviyeleri K1 Bölüm-4 (s.62-63) YK1 Bölüm-4 (s.62-63)
    8 Yaratıcı beceriler modeli III K1 Bölüm-4 (s.63-74) YK1 Bölüm-4 (s.63-74)
    9 Yaratıcı Beceriler Modeli Grup 1 K1; Bölüm-4 (s.75-92) YK1: Bölüm-4 (s.63-74)
    10 Yaratıcı Beceriler Modeli Grup 2 K1 Bölüm-4 (s.92-98) YK1 Bölüm-4 (s.92-98)
    11 Yaratıcı Beceriler Modeli Grup 3 K1 Bölüm-4 (s.95-108)
    12 Çocuk Psikiyatride Ergoterapi K1 Bölüm-4 (s.111-127)
    13 Adolesan Psikiyatride Ergoterapi K1 Bölüm-4 (s.333-345)
    14 Ruh Sağlığı Bozukluğu Olan Bireylerin Aileleri-Vaka Çalışması K1 Bölüm-4 (s.365-382)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Erg. Özlem YALÇIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. AKI E.(2022). Ruh Sağlığında Ergoterapi.Hipokrat Kitapevi.
    Yardımcı Kitap YK1.AKI E.(2022). Ergoterapi İnsan Performansına Psikososyal Bakış.Hipokrat Kitapeviİ.
    Dersin Amacı Çocuk, adolesan ve erişkin bireylerde demans, duygu durum bozuklukları, madde kullanımı, yeme problemleri, kişilik bozuklukları, şizofreni ve kafa travması sonrası oluşan davranış bozuklukları gibi mental sağlığın etkilendiği durumlarda sosyal ve kişilerarası ilişkilerle ilgili üretkenlik ve toplumsal katılımı analiz etmek ve müdahale programını planlamak.
    Dersin İçeriği Psikiyatri alanında ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerinde kullanılan modelleri kavrama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 3
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 2
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster