ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Rehabilitasyon ERT300 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mesleki rehabilitasyon ekibini ve aşamalarını tartışır.
    2-Temel mesleki rehabilitasyon değerlendirmelerini, iş ve ihtiyaç analizini uygular.
    3-Değerlendirmelerle analiz sonuçlarını karşılaştırır.
    4-Mesleki rehabilitasyon uygulama stratejilerini kanıta dayalı ve kişiye özel seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahar terimlerin tanımlanması, ergoterapistin mesleki rehabilitayondaki görevlerini tanımlaması. K1 (s.3-11)
    2 Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi. Mesleki rehabilitasyonda modeller. K1 (s.3-11)
    3 PEO Modeli çerçevesinde Mesleki Rehabilitasyon. K1 (s.11-43)
    4 Destekli istihdam ve modeller. Mesleki Rehabilitasyon Merkezi. Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler. K1 (s.43-55) K1 (s.55-73)
    5 Ergonomi (İş ve iş yeri osha,nıosh) K2(s.1-29)
    6 Ergonomi-2 (İş ve iş yeri osha,nıosh) K2 (s.29-70)
    7 İşe yönelik beceri ve istek değerlendirmesi, işe yönlendirme ve uyumlandırma süreci (WOR-Q ve Anamnez) Öğrencilere Vaka Dağıtımı K1(s.73-107)
    8 İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi-1 K1 (s.107-161) K1 (s.161-183)
    9 İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi -2 K1 (s.107-161) K1 (s.161-183)
    10 İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi-3 K1.(s.107-161) K1 (s.161-183) K1 (s.187-263)
    11 Grup Sunumları 1 K1.(s.107-161) K1 (s.161-183) K1 (s.187-263) K2 (s.70-107)
    12 Grup Sunumları 2 K1.(s.107-161) K1 (s.161-183) K1 (s.187-263) K2 (s.70-107)
    13 Grup Sunumları 3 K1.(s.107-161) K1 (s.161-183) K1 (s.187-263) K2 (s.70-107)
    14 Genel Tartışma K1.(s.107-161) K1 (s.161-183) K1 (s.187-263) K2 (s.70-107)
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons.
    Yardımcı Kitap R2. GÜLER Ç. (2004). Sağlık Boyutuyla Ergonomi Hekim ve Mğhendisler için Palme Yayııncılık,Ankara.
    Dersin Amacı Ayrımcılıkla mücadele etme, iş analizi,iş koçluğu hizmeti verme, eğitim ve diğer aktiviteler için ihtiyaçları tanımlama konularında yönlendirme sağlamak, mesleki rehabilitasyonla iş fırsatlarına ulaşma konusunda bilgi ve beceri geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Destekli-koruyucu iş modelleri ve uygulamalar Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek problemler Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılan problemlere yönelik programlara karar verme Program uygulama örnekleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 4
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster