Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahar terimlerin tanımlanması, ergoterapistin mesleki rehabilitayondaki görevlerini tanımlaması.
|
K1 (s.3-11)
|
2
|
Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi.
Mesleki rehabilitasyonda modeller.
|
K1 (s.3-11)
|
3
|
PEO Modeli çerçevesinde Mesleki Rehabilitasyon.
|
K1 (s.11-43)
|
4
|
Destekli istihdam ve modeller. Mesleki Rehabilitasyon Merkezi. Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler.
|
K1 (s.43-55)
K1 (s.55-73)
|
5
|
Ergonomi (İş ve iş yeri osha,nıosh)
|
K2(s.1-29)
|
6
|
Ergonomi-2 (İş ve iş yeri osha,nıosh)
|
K2 (s.29-70)
|
7
|
İşe yönelik beceri ve istek değerlendirmesi, işe yönlendirme ve uyumlandırma süreci (WOR-Q ve Anamnez) Öğrencilere Vaka Dağıtımı
|
K1(s.73-107)
|
8
|
İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi-1
|
K1 (s.107-161)
K1 (s.161-183)
|
9
|
İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi -2
|
K1 (s.107-161)
K1 (s.161-183)
|
10
|
İşe yönelik psikolojik,kognitif ve fonksiyonel değerlendirmesi-3
|
K1.(s.107-161)
K1 (s.161-183)
K1 (s.187-263)
|
11
|
Grup Sunumları 1
|
K1.(s.107-161)
K1 (s.161-183)
K1 (s.187-263)
K2 (s.70-107)
|
12
|
Grup Sunumları 2
|
K1.(s.107-161)
K1 (s.161-183)
K1 (s.187-263)
K2 (s.70-107)
|
13
|
Grup Sunumları 3
|
K1.(s.107-161)
K1 (s.161-183)
K1 (s.187-263)
K2 (s.70-107)
|
14
|
Genel Tartışma
|
K1.(s.107-161)
K1 (s.161-183)
K1 (s.187-263)
K2 (s.70-107)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
R2. GÜLER Ç. (2004). Sağlık Boyutuyla Ergonomi Hekim ve Mğhendisler için Palme Yayııncılık,Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Ayrımcılıkla mücadele etme, iş analizi,iş koçluğu hizmeti verme, eğitim ve diğer aktiviteler için ihtiyaçları tanımlama konularında yönlendirme sağlamak, mesleki rehabilitasyonla iş fırsatlarına ulaşma konusunda bilgi ve beceri geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Destekli-koruyucu iş modelleri ve uygulamalar
Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek problemler
Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılan problemlere yönelik programlara karar verme
Program uygulama örnekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
4
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
4
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
5
|