Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?
|
K1. (Bölüm 1)
|
2
|
Farklı TTR projelerinin sunulması
|
K1.(Bölüm 2)
|
3
|
Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi
|
K1. K(Bölüm 3)
|
4
|
Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi
|
K1. (Bölüm 4)
|
5
|
Müdahale yöntemlerinin oluşturulması
|
K1. (Bölüm 5)
|
6
|
Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolü
|
K1. (Bölüm 6)
|
7
|
Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi
|
K1. (Bölüm 7)
|
8
|
Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi
|
K1. (Bölüm 8)
|
9
|
Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleri
|
YK1. S(Bölüm 1)
|
10
|
TTR proje taslağı hazırlama ödevi
|
YK1.(Bölüm 2)
|
11
|
Grup çalışmaları
|
YK1. (Bölüm 3)
|
12
|
Öğrenci sunumu 1
|
YK1. (Bölüm 4)
|
13
|
Öğrenci sunumu 2
|
YK1. (Bölüm 5)
|
14
|
Tartışma
|
YK1. (Bölüm 6)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.
|
Dersin Amacı
|
Toplum temelli rehabilitasyonu (TTR), uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
TTR tanımı
TTR ekibi ve görevleri
Eğitim paketi
Değerlendirme ve müdahale yöntemleri
Programın değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
1
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
2
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
2
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
2
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
2
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|