ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Koruyucu ERT ERT402 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1- Koruyucu ergoterapi yaklaşımlarını tanımlar.
    2-Ulaşılabilir bir çevrenin özelliklerini belirtir.
    3-Ulaşılabilirliği sağlamak amacıyla fiziksel, sosyal, kültürel ve kurumsal çevreyi değerlendirir.
    4-Kişi ve toplulukların aktivite ve sağlık ihtiyaçlarını karşılayacak uygulama metodları ve modelleri karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite-çevre) K1,K2
    2 Koruyucu ergoterapi hedef grupları K1,K2
    3 Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi K1,K2
    4 Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması) K1,K2
    5 Geliştirilen stratejilerin uygulanması I K1,K2
    6 Geliştirilen stratejilerin uygulanması II K1,K2
    7 Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması K1,K2
    8 Fiziksel çevre değerlendirme K1,K2
    9 Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri K1,K2
    10 Sosyal çevre değerlendirme K1,K2
    11 Sosyal çevre ve müdahale stratejileri K1,K2
    12 Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri K1,K2
    13 Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri K1,K2
    14 Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması K1,K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. K2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Koruyucu ergoterapi kavramları, bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörleri, kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engeller ve engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeler öğretmektir.
    Dersin İçeriği Koruyucu ergoterapiye giriş, insan, aktivite ve çevre ergonomisi Biyomekanik prensiplerler ve ergoterapi Çevresel engellerin analizi, ulaşılabilirlik, güvenlik Engelleri kaldırmaya yönelik plan, düzenleme ve adaptasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 2
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 2
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster