Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite-çevre)
|
K1,K2
|
2
|
Koruyucu ergoterapi hedef grupları
|
K1,K2
|
3
|
Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi
|
K1,K2
|
4
|
Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması)
|
K1,K2
|
5
|
Geliştirilen stratejilerin uygulanması I
|
K1,K2
|
6
|
Geliştirilen stratejilerin uygulanması II
|
K1,K2
|
7
|
Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
|
K1,K2
|
8
|
Fiziksel çevre değerlendirme
|
K1,K2
|
9
|
Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri
|
K1,K2
|
10
|
Sosyal çevre değerlendirme
|
K1,K2
|
11
|
Sosyal çevre ve müdahale stratejileri
|
K1,K2
|
12
|
Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri
|
K1,K2
|
13
|
Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri
|
K1,K2
|
14
|
Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması
|
K1,K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Öğr. gör. Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness.
K2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Koruyucu ergoterapi kavramları, bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörleri, kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engeller ve engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeler öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Koruyucu ergoterapiye giriş,
insan, aktivite ve çevre ergonomisi
Biyomekanik prensiplerler ve ergoterapi
Çevresel engellerin analizi, ulaşılabilirlik, güvenlik
Engelleri kaldırmaya yönelik plan, düzenleme ve adaptasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
1
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
2
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
2
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|