Kaynaklar
|
K1: Burcu, E. (2020). Engellilik Sosyolojisi, Anı Yayıncılık: Ankara. K2: Altındağ Kumaş, Ö. (2020). Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları içinde, yayına hazırlayanlar Melike Tekindal, Seda Özden Attepe, Nobel Yayıncılık: Ankara. K3: Altuntaş Duman, N. ve Doğanay, G. (2017). Toplumsal Dışlanma Pratikleri Üzerinden Trabzon`da Engelli Kadınlar`, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 20(2), s. 1-48. K4: Güllüpınar, F. (2013). Toplumsal İlişkiler Kıskacında Zihin Engelli Olan Bireyler ve Aile Yapıları: Eskişehir`de Engelli Ailesi Hakkında Sosyolojik Bir Alan Çalışması, Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1), s.41-64. K5: Tekin, H. H. (2019). Engelli Üniversite Öğrencilerinin Eğitim Yaşamındaki Sorunları: Konya Örneği, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, ss. 1531-1548. K6: Yılmaz, V., Yakut Çakar, B. ve Küçükaslan, B. (2013). Engelliler ve İstihdam (229-259), Engelsiz Türkiye İçin: Yolun Neresindeyiz? Mevcut Durum ve Öneriler içinde, Yayına Hazırlayanlar Elzi Menda, Nesrin Balkan, Neyyir Berktay, Sabancı Üniversitesi Yayınları: İstanbul. K7: Alsancak, F., Kutlu, İ. (2020). Çifte Mağduriyetin Özneleri Olarak Engelli Mültecilere İlişkin Bir İnceleme, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 15(2), ss. 590-598. K8. Burcu, E. (2015) `Türkiye`de Yeni Bir Alan: Engellilik Sosyolojisi ve Gelişim`, Sosyoloji Konferansları Dergisi, 52, ss. 317-339.
|
Dersin Amacı
|
1970?lerin sonlarından itibaren sosyolojide bir alt alan olarak ortaya çıkan Engellilik Sosyolojisi, insanların karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılması için yapılan çalışmalara odaklanır. Bu ders , teorik ve nitel sosyolojik araştırmalara vurgu yaparak, Engellilik Sosyolojisi?ne bir giriş yapılması, engelliliğin sosyolojik bir bakış nasıl ele alındığı ve yorumlandığı anlaşılması planlanmıştır. Engellilik nasıl tanımlanır? Kime engelli deriz? Engellilik modellerini ve terminolojisinin temelini oluşturan politikalar nelerdir? gibi temel sorular üzerinden ilerleyerek, öğrencilerin, engellilik çalışmaları tartışmalarını anlamaları amaçlanmıştır.
|