Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Motor öğrenmenin Tanımlanması
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin Aşamaları
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Motor Öğrenme Teorileri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Motor Öğrenme Prensipleri
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Motor Beceri, Yetenek, Kapasite ve Performans Kavramlarının Tanımlanması
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları
|
K1, Bölüm 1-6
|
8
|
Pediatrik rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları
|
K1, Bölüm 7
|
9
|
Kısıtlanmış hareket tedavisi
|
K1, Bölüm 8
|
10
|
Hedef odaklı eğitim
|
K2, Bölüm 1
|
11
|
Görev odaklı eğitim
|
K3, Bölüm 1
|
12
|
Rehabilitasyon yaklaşımlarının tartışılması 1
|
K4, Bölüm 1-6
|
13
|
Rehabilitasyon yaklaşımlarının tartışılması 2
|
K4, Bölüm 7-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun TÜRKMEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics
K2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark.
K3. Sieglinde Martin, Teaching Motor Skills to Children With Cerebral Palsy And Similar Movement Disorders: A Guide for Parents And Professionals Woodbine House, 2006
K4. Güncel literatür
|
Yardımcı Kitap
|
YK. Güncel Literatür
|
Dersin Amacı
|
Motor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Aynı zamanda motor öğrenme prensiplerine dayalı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Motor öğrenme teorisi, Motor Öğrenme Prensipleri, Kısıtlanmış hareket tedavisi, Hedef odaklı eğitim, Görev odaklı eğitim
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|