ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Motor Öğrenme ERT301 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Motor öğrenmeyi öğrenme süreçleri ve evrelerini tanımlar
    2-Beceri, yetenek, kapasite ve performans kavramlarını tanımlar.
    3-Motor öğrenme ve performans teorileri ile rehabilitasyon uygulamaları arasında ilişki kurar.
    4-Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planı oluşturur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   67
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,23 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Motor öğrenmenin Tanımlanması K1, Bölüm 1
    2 Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin Aşamaları K1, Bölüm 2
    3 Motor Öğrenme Teorileri K1, Bölüm 3
    4 Motor Öğrenme Prensipleri K1, Bölüm 4
    5 Motor Beceri, Yetenek, Kapasite ve Performans Kavramlarının Tanımlanması K1, Bölüm 5
    6 Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması K1, Bölüm 6
    7 İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları K1, Bölüm 1-6
    8 Pediatrik rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları K1, Bölüm 7
    9 Kısıtlanmış hareket tedavisi K1, Bölüm 8
    10 Hedef odaklı eğitim K2, Bölüm 1
    11 Görev odaklı eğitim K3, Bölüm 1
    12 Rehabilitasyon yaklaşımlarının tartışılması 1 K4, Bölüm 1-6
    13 Rehabilitasyon yaklaşımlarının tartışılması 2 K4, Bölüm 7-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics K2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. K3. Sieglinde Martin, Teaching Motor Skills to Children With Cerebral Palsy And Similar Movement Disorders: A Guide for Parents And Professionals Woodbine House, 2006 K4. Güncel literatür
    Yardımcı Kitap YK. Güncel Literatür
    Dersin Amacı Motor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Aynı zamanda motor öğrenme prensiplerine dayalı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
    Dersin İçeriği Motor öğrenme teorisi, Motor Öğrenme Prensipleri, Kısıtlanmış hareket tedavisi, Hedef odaklı eğitim, Görev odaklı eğitim
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 5
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster