Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nörogelişimsel bozukluklara giriş
|
K2, Bölüm 2
|
2
|
Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi
|
K1;Bölüm 1, K2; Bölüm 2 (5)
|
3
|
Serebral palsi sınıflandırılması ve klinik bulguları
|
K1;Bölüm 1, K2; Bölüm 2 (5)
|
4
|
Nöral tüp defektleri ve spina bifida etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları
|
K2;Bölüm 2 (6)
|
5
|
Kas hastalıklarının etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları
|
K2; Bölüm 3, K4 ; Bölüm 1-3
|
6
|
Kas hastalıklarının etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları
|
K2; Bölüm 3, K4 Bölüm 3
|
7
|
Otizm spekturum bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi (atipik otizm, Yaygın gelişimsel bozukluklar, asperger v.b)
|
K5; Bölüm 6,7
|
8
|
Otizm spekturum bozuklukları klinik bulguları (atipik otizm, Yaygın gelişimsel bozukluklar, asperger v.b)
|
K5 Bölüm 4-7
|
9
|
Özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi (gelişimsel koordinasyon bozuklukları, disleksi, disgrafi, diskalkuli vb)
|
K3; Bölüm 3, K5 Bölüm 1-4
|
10
|
Özel öğrenme güçlükleri klinik bulguları (gelişimsel koordinasyon bozuklukları, disleksi, disgrafi, diskalkuli vb)
|
K3; Bölüm 3, K5 Bölüm 1-4
|
11
|
Down Sendromunun etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi
|
K3; Bölüm 5
|
12
|
Down Sendromunun klinik bulguları
|
K3; Bölüm 5
|
13
|
Zihinsel bozukluklar etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları
|
K5 Bölüm 1
|
14
|
Klinik Analiz
|
K1, K2,K3,K4,K5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Freeman Miller (2005). Cerebral Palsy, NewYork, Springer
K2. Jan S Tecklin (2015). Pediatric Physical Therapy, Fifth edition, Baltimore, MD : Lippincott Williams & Wilkins
K3. Kramer P, Hinojosa J. (2010). Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins.
K4. Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ. (2014). Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan Yayınları
K5.İbrahim H. Diken (2021). Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu 6. Baskı, Pegem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Christiansen CH, Baum CM. (2005). Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated
|
Dersin Amacı
|
Nörogelişimsel bozuklukların etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Serebral Paralizi
Nöral Tüp defektleri
Spina bifida
Kas hastalıkları
Gelişimsel koordinasyon bozuklukları
Otizm spekturumunda yer alan bozuklukluklar
Disleksi
Özel öğrenme güçlükleri
Zihinsel bozukluklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
2
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
2
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
1
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
2
|