ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nörogelişimsel Bozukluklar ERT313 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nörogelişimsel bozukları tanımlar
    2-Nörogelişimsel bozukluklara ait bulguları belirler
    3-Nörogelişimsel bozuklarla ilgili yorum yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nörogelişimsel bozukluklara giriş K1,K2
    2 Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi K1,K2
    3 Serebral palsi sınıflandırılması ve klinik bulguları K1,K2
    4 Nöral tüp defektleri ve spina bifida etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları K1,K2
    5 Kas hastalıklarının etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları K1,K2
    6 Kas hastalıklarının etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları K1,K2
    7 Otizm spekturum bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi (atipik otizm, Yaygın gelişimsel bozukluklar, asperger v.b) K3,K4
    8 Otizm spekturum bozuklukları klinik bulguları (atipik otizm, Yaygın gelişimsel bozukluklar, asperger v.b) K3,K4
    9 Özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi (gelişimsel koordinasyon bozuklukları, disleksi, disgrafi, diskalkuli vb) K3,K4
    10 Özel öğrenme güçlükleri klinik bulguları (gelişimsel koordinasyon bozuklukları, disleksi, disgrafi, diskalkuli vb) K3,K4
    11 Down Sendromunun etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi K3,K4
    12 Down Sendromunun klinik bulguları K3,K4
    13 Zihinsel bozukluklar etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları K3,K4
    14 Final sınavı K3,K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Freeman Miller. Cerebral Palsy, Springer, 2005 K2. Jan S Tecklin, Pediatric Physical Therapy, Fifth edition, Baltimore, MD : Lippincott Williams & Wilkins, a Wolters Kluwer business, 2015 K3. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010 K4. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Children?s Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006.
    Yardımcı Kitap YK1. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.
    Dersin Amacı Nörogelişimsel bozuklukların etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Serebral Paralizi Nöral Tüp defektleri Spina bifida Kas hastalıkları Gelişimsel koordinasyon bozuklukları Otizm spekturumunda yer alan bozuklukluklar Disleksi Özel öğrenme güçlükleri Zihinsel bozukluklar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 3
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 3
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster