ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ERT306 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pediatrik ergoterapi alanı ile ilişkili teorileri, modelleri ve müdahalede kullanılacak referans çerçevelerini ve bunların kuramsal temellerini açıklar
    2-Pediatrik ergoterapide nörogelişimsel bozukluklar, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği hiperaktivite gibi duyusal işlem problemi olan çocuklarda duyu bütünlüğü, nörogelişimsel tedavi, biyomekanik yaklaşımlarını ergoterapi modelleri içinde uygulama becerisi kazanır.
    3-Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme ve ergoterapi müdahalelerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   103
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,43 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pediatrik ergoterapiye giriş, Normal motor gelişim K1; Bölüm 1 ; K2; Bölüm 1,2,3 sa:1-48
    2 Referanslar Çerçevesi: Norogelişimsel Tedavi Teorik temelleri K2; Bölüm 7, sa: 187-201
    3 Referanslar Çerçevesi : Norogelişimsel Tedavi Değerlendirme, değişimlerin öngörülmesi K2; Bölüm 7, sa: 204- 212
    4 Referanslar Çerçevesi : Norogelişimsel Tedavi -Pratilk uygulamalar K2; Bölüm 7, sa: 217- 230
    5 Referanslar Çerçevesi: Biyomekaniksel Çerçeve - Değerlendirme K2; Bölüm 15, sa: 489-519
    6 Referanslar Çerçevesi: Biyomekaniksel Çerçeve- TS dizaynı, kendine yardım aletleri, adaptif cihazlar K2; Bölüm 15, sa: 520-560
    7 Görsel Algı Referans Çerçevesi K2; Bölüm 11, sa: 349-372
    8 Görsel Algı Referans Çerçevesi K2; Bölüm 11, sa: 349-384
    9 Referans Çerçevesi - Kazanımsal Çerçeve K2; Bölüm 9, sa:266-301
    10 Referans Çerçevesi : Sosyal Katılım K2; Bölüm 10, sa: 306-342
    11 Referanslar Çerçevesi: Duyusal Entegrasyon- Teorik temeli K2; Bölüm 6, sa: 99-145
    12 Referanslar Çerçevesi: Duyusal Entegrasyon-Değerlendirmeler K2; Bölüm 6, sa: 146-155
    13 Referanslar Çerçevesi : Duyusal Entegrasyon-Pratik uygulamalar K2; Bölüm 6, sa: 156-181
    Ön Koşul Nörogelişimsel Bozukluklar
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Tecklin JS- Pediatric Physical Therapy: 4th (fourth) Edition Hardcover ? January 1, 1994 K2. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010, 3rd Edition.
    Yardımcı Kitap YK1. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Childrens? Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006. YK2. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.
    Dersin Amacı Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemleri ve müdahale yaklaşımlarını referans çerçevesinde öğretmektir.
    Dersin İçeriği Nörogelişimsel, biyomekaniksel, duyu integrasyonu, motor beceri, kazanımsal, görsel algı ve sosyal katılım referans çerçevelerinin tanımlanması, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili değerlendirme, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili müdahale yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 5
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 5
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 2
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 4
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 4
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster