|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Pediatrik ergoterapiye giriş
|
K1
|
|
2
|
Nörogelişimsel yaklaşımlar
|
K1
|
|
3
|
Nörogelişimsel referans çerçevesi
|
K1
|
|
4
|
Duyu integrasyonu referans çerçevesi
|
K1
|
|
5
|
Biyomekaniksel referans çerçevesi
|
K1
|
|
6
|
Vaka tartışması
|
K1
|
|
7
|
Motor beceri referans çerçevesi
|
K1,K2
|
|
8
|
Kazanımsal referans çerçevesi
|
K1,K2,K3
|
|
9
|
Vaka tartışması
|
K1,K2
|
|
10
|
Sosyal katılım referans çerçevesi
|
K1,K2
|
|
11
|
Görsel algı referans çerçevesi
|
K1,K2
|
|
12
|
Vaka tartışması 1
|
K3
|
|
13
|
Vaka tartışması 2
|
K3
|
|
Ön Koşul
|
Nörogelişimsel Bozukluklar
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010
K2. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Childrens? Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006.
K3. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemleri ve müdahale yaklaşımlarını referans çerçevesinde öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Nörogelişimsel, biyomekaniksel, duyu integrasyonu, motor beceri, kazanımsal, görsel algı ve sosyal katılım referans çerçevelerinin tanımlanması, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili değerlendirme, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili müdahale yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3
|
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|