Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pediatrik ergoterapiye giriş, Normal motor gelişim
|
K1; Bölüm 1 ; K2; Bölüm 1,2,3 sa:1-48
|
2
|
Referanslar Çerçevesi: Norogelişimsel Tedavi Teorik temelleri
|
K2; Bölüm 7, sa: 187-201
|
3
|
Referanslar Çerçevesi : Norogelişimsel Tedavi Değerlendirme, değişimlerin öngörülmesi
|
K2; Bölüm 7, sa: 204- 212
|
4
|
Referanslar Çerçevesi : Norogelişimsel Tedavi -Pratilk uygulamalar
|
K2; Bölüm 7, sa: 217- 230
|
5
|
Referanslar Çerçevesi: Biyomekaniksel Çerçeve - Değerlendirme
|
K2; Bölüm 15, sa: 489-519
|
6
|
Referanslar Çerçevesi: Biyomekaniksel Çerçeve- TS dizaynı, kendine yardım aletleri, adaptif cihazlar
|
K2; Bölüm 15, sa: 520-560
|
7
|
Görsel Algı Referans Çerçevesi
|
K2; Bölüm 11, sa: 349-372
|
8
|
Görsel Algı Referans Çerçevesi
|
K2; Bölüm 11, sa: 349-384
|
9
|
Referans Çerçevesi - Kazanımsal Çerçeve
|
K2; Bölüm 9, sa:266-301
|
10
|
Referans Çerçevesi : Sosyal Katılım
|
K2; Bölüm 10, sa: 306-342
|
11
|
Referanslar Çerçevesi: Duyusal Entegrasyon- Teorik temeli
|
K2; Bölüm 6, sa: 99-145
|
12
|
Referanslar Çerçevesi: Duyusal Entegrasyon-Değerlendirmeler
|
K2; Bölüm 6, sa: 146-155
|
13
|
Referanslar Çerçevesi : Duyusal Entegrasyon-Pratik uygulamalar
|
K2; Bölüm 6, sa: 156-181
|
Ön Koşul
|
Nörogelişimsel Bozukluklar
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Tecklin JS- Pediatric Physical Therapy: 4th (fourth) Edition Hardcover ? January 1, 1994
K2. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010, 3rd Edition.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Childrens? Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006.
YK2. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemleri ve müdahale yaklaşımlarını referans çerçevesinde öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Nörogelişimsel, biyomekaniksel, duyu integrasyonu, motor beceri, kazanımsal, görsel algı ve sosyal katılım referans çerçevelerinin tanımlanması, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili değerlendirme, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili müdahale yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
5
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
2
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
4
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
4
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
4
|