ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ERT306 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pediatrik ergoterapi alanı ile ilişkili teorileri, modelleri ve müdahalede kullanılacak referans çerçevelerini ve bunların kuramsal temellerini açıklar
    2-Pediatrik ergoterapide nörogelişimsel bozukluklar, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği hiperaktivite gibi duyusal işlem problemi olan çocuklarda duyu bütünlüğü, nörogelişimsel tedavi, biyomekanik yaklaşımlarını ergoterapi modelleri içinde uygulama becerisi kazanır.
    3-Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme ve ergoterapi müdahalelerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pediatrik ergoterapiye giriş K1
    2 Nörogelişimsel yaklaşımlar K1
    3 Nörogelişimsel referans çerçevesi K1
    4 Duyu integrasyonu referans çerçevesi K1
    5 Biyomekaniksel referans çerçevesi K1
    6 Vaka tartışması K1
    7 Motor beceri referans çerçevesi K1,K2
    8 Kazanımsal referans çerçevesi K1,K2,K3
    9 Vaka tartışması K1,K2
    10 Sosyal katılım referans çerçevesi K1,K2
    11 Görsel algı referans çerçevesi K1,K2
    12 Vaka tartışması 1 K3
    13 Vaka tartışması 2 K3
    Ön Koşul Nörogelişimsel Bozukluklar
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010 K2. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Childrens? Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006. K3. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemleri ve müdahale yaklaşımlarını referans çerçevesinde öğretmektir.
    Dersin İçeriği Nörogelişimsel, biyomekaniksel, duyu integrasyonu, motor beceri, kazanımsal, görsel algı ve sosyal katılım referans çerçevelerinin tanımlanması, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili değerlendirme, Tanımlanan referans çerçeveleri ile ilişkili müdahale yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 4
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 5
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster