ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yutma Bozukluklarında Ergoterapi ERT410 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yutma bozukluğuna eşlik eden problem ve semptomları tanımlar.
    2-Yutma bozukluğu değerlendirme ve tedavisindeki en temel ilkeleri tanımlar.
    3-Yutma bozukluğunda en iyi sonuca ulaşmak için sağlık profesyonelleri arasında işbirliği yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 3010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yutma bozukluğuna eşlik eden işaret ve semptomlar ve yutma bozukluğu tedavisinde ergoterapinin rolü K1,K2,K3
    2 Kendi kendine beslenme, biliş, algı, duyu ve motor becerileri ve yutma bozukluğunda postural kontrolü de içeren yutma eğitimi K1,K2,K3
    3 Güvenlik ve günlük yaşam aktivitelerinde (GYA) performansı teşvik etmek veya geliştirmek için müdahaleler ve yöntemler K1,K2,K3
    4 Yeme ve beslenme performansını sağlamak için beslenme, yemek yeme ve yutma tedavisi. K1,K2,K3
    5 Temel ergoterapi eğitiminin bir parçası olarak yutma bozukluğunun değerlendirilmesi K1,K2,K3
    6 Yutma bozukluğunun değerlendirmesi K1,K2,K3
    7 Bireyselleştirilmiş kompansatuvar yutma stratejileri, modifiye diyetler, uyarlanmış yemek ortamları ve gelişmiş besleme becerileri K1,K2,K3
    8 Bireysel besleme ve yutma stratejilerinde bakıcı eğitimi K1,K2,K3
    9 Vaka tartışma, pratik uygulama K1, K2,K3
    10 Bilişsel sorunlar K1,K2,K3
    11 Bilişsel sorunların değerlendirilmesi K1,K2,K3
    12 Duyusal entegrasyon; prematüreler için sözlü savunmasızlık aktiviteleri K1,K2,K3
    13 Final Sınavı K1, K2,K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Jenks K.N.& Smith G (2006). Eating and Swallowing. Pendleton H.M.& Schultz-Krohn W. (Eds.) Pedretti?s Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction. St. Louis: Mosby, 609-645 K2. Case- Smith J. & Humphry R. (2005). Feeding Intervention. Case- Smith (Ed.) Occupational Therapy for children. St. Louis: Mosby. 481- 520 K3. Avery-Smith, W. (2002). Dysphagia. In C.A. Trombly & M.V. Radomski (Eds.) Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Baltimore: Lippencott, Williams, & Wilkins, 1091-1109.
    Yardımcı Kitap YK1. American Occupational Therapy Association (2007). Specialized Knowledge and Skills in Feeding, Eating and Swallowing for Occupational Therapy Practice, The American Journal of Occupational Therapy, Volume 61, Number 6 http://ajot.aotapress.net/content/61/6/686.full.pdf Erişim tarihi: 29.07.2020.
    Dersin Amacı 1. Yutma bozukluğu tedavisinde interdisipliner sağlık ekibi içinde ergoterapinin katkısını keşfetmek 2. Sağlık profesyonelleri arasında işbirliğini teşvik etmek amacıyla kanıta dayalı yutma bozukluğu yaklaşımları için gerekli koşulları tanımlamak 3. Yutma bozukluğu değerlendirme ve müdahalelerinde ortak ilkeler keşfetmek
    Dersin İçeriği Risk düzeyinin belirlenmesi; aile ve bakıcıları içeren riske karşı bilinçli bir karar verebilme vs Sonuçları iyileştirmek için risk göstergelerinin erken saptanması, mortaliteyi azaltma hastanede kalış uzunluğunu azaltmak, sağlık bakımında ihtiyaçlar Aspirasyon riskinin, malnütrisyon ve dehidratasyonun kapsamlı tedavisi, Hasta merkezli bakımın sağlanması; bireyin yutma bozukluğu tedavisine aktif olarak katılması Yutma bozukluğu hastasının tedavisinde bakıcıların eğitimi ve dahil edilmesi Sağlık uygulayıcıları arasında etkili bir iletişim ve dokümantasyon Yutma bozukluğunda ergoterapi yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 1
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 1
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster