Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Jenks K.N.& Smith G (2006). Eating and Swallowing. Pendleton H.M.& Schultz-Krohn W. (Eds.) Pedretti?s Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction. St. Louis: Mosby, 609-645
K2. Case- Smith J. & Humphry R. (2005). Feeding Intervention. Case- Smith (Ed.) Occupational Therapy for children. St. Louis: Mosby. 481- 520
K3. Avery-Smith, W. (2002). Dysphagia. In C.A. Trombly & M.V. Radomski (Eds.) Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Baltimore: Lippencott, Williams, & Wilkins, 1091-1109.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. American Occupational Therapy Association (2007). Specialized Knowledge and Skills in Feeding, Eating and Swallowing for Occupational Therapy Practice, The American Journal of Occupational Therapy, Volume 61, Number 6 http://ajot.aotapress.net/content/61/6/686.full.pdf Erişim tarihi: 29.07.2020.
|
Dersin Amacı
|
1. Yutma bozukluğu tedavisinde interdisipliner sağlık ekibi içinde ergoterapinin katkısını keşfetmek
2. Sağlık profesyonelleri arasında işbirliğini teşvik etmek amacıyla kanıta dayalı yutma bozukluğu yaklaşımları için gerekli koşulları tanımlamak
3. Yutma bozukluğu değerlendirme ve müdahalelerinde ortak ilkeler keşfetmek
|
Dersin İçeriği
|
Risk düzeyinin belirlenmesi; aile ve bakıcıları içeren riske karşı bilinçli bir karar verebilme vs
Sonuçları iyileştirmek için risk göstergelerinin erken saptanması, mortaliteyi azaltma hastanede kalış uzunluğunu azaltmak, sağlık bakımında ihtiyaçlar
Aspirasyon riskinin, malnütrisyon ve dehidratasyonun kapsamlı tedavisi,
Hasta merkezli bakımın sağlanması; bireyin yutma bozukluğu tedavisine aktif olarak katılması
Yutma bozukluğu hastasının tedavisinde bakıcıların eğitimi ve dahil edilmesi
Sağlık uygulayıcıları arasında etkili bir iletişim ve dokümantasyon
Yutma bozukluğunda ergoterapi yaklaşımları
|