Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriğinin anlatılması, etik, ahlak, mesleki
otonomi, deontoloji kavramlarının açıklanması
|
K1 Bölüm 1 (s.1-10)
|
2
|
Ergoterapi alanındaki ahlaki değer ve etik prensiplerinin açıklanması
|
K1 Bölüm 2 (s.12-19)
|
3
|
Rehabilitasyon kavramının açıklanması, ergoterapi ve rehabilitasyonda ekip çalışması
|
K1 Bölüm 3 (s.20-32)
|
4
|
Sağlık profesyonellerinin çalışma ilkeleri ve haklarının açıklanması
|
K1 Bölüm 4 (s.33-45)
|
5
|
Hasta haklarını ve çocuk haklarının açıklanması
|
K1 Bölüm 5 (s.47-59)
|
6
|
Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasındaki yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapist eğitim kademeleri, Türkiye ve dünyadaki yeri
|
K1 Bölüm 6 (s.60-72)
|
7
|
Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasındaki yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapist eğitim kademeleri, Türkiye ve dünyadaki yeri
|
K1 Bölüm 7 (s.84-96)
|
8
|
Ergoterapi mesleğinin ahlaki değer ve etik prensiplerinin klinikteki yeri ve etkisi
|
K1 Bölüm 8 (S:108-120)
|
9
|
Ulusal/uluslararası etik deklarasyonlar
|
K1 Bölüm 9 (s.122-134)
|
10
|
Dünyada meslek etiğinin uygulanması, dünyadaki meslek etiğine dair problemler ve çözümler
|
K1 Bölüm 10 (s.136-148)
|
11
|
Ergoterapide etik sorunlar, çözüm yolları ve uygulama standartlarının tartışılması
|
K1 Bölüm 11 (s.150-162)
|
12
|
Etik problemlerin belirlenmesi ve çözümü
|
K1 Bölüm 12 (s.164-176)
|
13
|
Araştırma Etiği
|
K1 Bölüm 13 (s.180-192)
SB1 Bölüm 1 (s.1-10)
|
14
|
Araştırma Etiği-2
|
K1 Bölüm 14 (s.194-240)
SB1 Bölüm 2 (s.12-18)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Deborah YS.(2010) Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics and Ethics Standards. AOTA .Press
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Civaner M. (2005).Dünya Hekimler Birliği. Tıp Etiği Elkitabı.Türk Tabipler Birliği Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Etik, ahlak ve deontoloji kavramlarını, ergoterapi etik prensiplerini, bilim ve araştırma etiğini öğretip benimseterek öğrencilerin bir ergoterapist olarak multidsipliner ekip içinde profesyonel ve etik davranış göstermesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Etik, ahlak, mesleki otonomi, deontoloji, rehabilitasyon kavramları, bu kavramların prensiplerini, kliniğe ve ergoterapiye olan katkı ve etkilerini, ergoterapi etik prensipleri ve uygulama standartlarını, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
3
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
4
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
4
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
3
|