Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite
|
K1; Bölüm 1 (sa: 13-22)
|
2
|
Sanal gerçeklik, Duyu bütünleme tedavisinde teknoloji kullanımı
|
K1; Bölüm 2 (sa: 23-38)
|
3
|
Rehabilitatif oyun geliştirme süresi ve video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon
|
K1; Bölüm 3,4 (sa: 39-48; 49-78)
|
4
|
Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon
|
K1; Bölüm 5 (sa:79-86)
|
5
|
Robotik rehabilitasyon(üst ekstremite robotları, alt ekstremite robotları)
|
K1; Böüm 6 (sa:87-108)
|
6
|
Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji)
|
K1; Bölüm 7 (sa:109-122)
|
7
|
Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji)-2
|
K1; Bölüm 7 (sa:123-134)
|
8
|
Kognitif rehabilitasyonda teknoloji, Günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler
|
K1; Bölüm 7,8 (sa:135-146; 147-160)
|
9
|
Fonksiyonel elektrik stimülasyon
|
K1; Bölüm 9 (sa:161-172)
|
10
|
Mobiliteye yardımcı teknolojiler (tekerlekli sandalye teknolojileri, ambulasyon, engelli çocuklar için mobilite yardımcı yardımcıları)
|
K1; Bölüm 10 (sa:173-210)
|
11
|
Fiziksel aktiviteyi geliştiren teknolojiler
|
K1; Bölüm 11 (sa: 13-22)
|
12
|
Bilişim ve eğitim teknolojileri (telerehabilitasyon, mobil uygulamalar ve özel gereksinimli çocuklar ve teknoloji)
|
K1; Bölüm 12 (sa:223-266)
|
13
|
Teknoloji destekli pulmoner rehabilitasyon
|
K1; Bölüm 14 (sa:273-278)
|
14
|
Duyu Bütünleme Tedavisinde Teknoloji Kullanımı
|
K1; Bölüm 15 (sa:279-302)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tarakçı E., Tarakçı D. (2019). Rehabilitasyonda teknoloji .İstanbul Tıp Kitapevi.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Koenig A, Wellner M, Koneke S, Meyer-Heim A, Lunenburger L, Riener R (2008). Virtual gait training for children with cerebral palsy using the Lokomat gait orthosis. Stud Health Technol Inform.132: 204-209.
K3. Burdea, Grigore. (2003). Virtual Rehabilitation - Benefits and Challenges. Methods of information in medicine. 42. 519-23.
|
Dersin Amacı
|
Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Nöroplastisite, sanal gerçeklik, video bazlı oyunlar, atalet sensörleri, robotik rehabilitasyon, giyilebilir teknolojiler, günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler, telerehabilitasyon, mobil uygulamalar, teknolojik destekli pulmoner rehabilitasyon, rehabilitasyonda güncel teknolojik yaklaşımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
2
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
2
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
1
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
2
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
2
|