ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rehabilitasyonda Teknoloji ERT201 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Rehabilitasyonda teknoloji kullanımın önemini açıklar
    2-Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite kavramlarını bilir ve arasındaki ilişkiyi açıklar.
    3-Teknolojik rehabilitasyona dair güncel gelişmeleri takip eder.
    4-Duyu bütünlemede, kognitif rehabilitasyonda ve robotik rehabilitasyonda teknolojik cihazların önemini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite K1; Bölüm 1 (sa: 13-22)
    2 Sanal gerçeklik, Duyu bütünleme tedavisinde teknoloji kullanımı K1; Bölüm 2 (sa: 23-38)
    3 Rehabilitatif oyun geliştirme süresi ve video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon K1; Bölüm 3,4 (sa: 39-48; 49-78)
    4 Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon K1; Bölüm 5 (sa:79-86)
    5 Robotik rehabilitasyon(üst ekstremite robotları, alt ekstremite robotları) K1; Böüm 6 (sa:87-108)
    6 Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji) K1; Bölüm 7 (sa:109-122)
    7 Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji)-2 K1; Bölüm 7 (sa:123-134)
    8 Kognitif rehabilitasyonda teknoloji, Günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler K1; Bölüm 7,8 (sa:135-146; 147-160)
    9 Fonksiyonel elektrik stimülasyon K1; Bölüm 9 (sa:161-172)
    10 Mobiliteye yardımcı teknolojiler (tekerlekli sandalye teknolojileri, ambulasyon, engelli çocuklar için mobilite yardımcı yardımcıları) K1; Bölüm 10 (sa:173-210)
    11 Fiziksel aktiviteyi geliştiren teknolojiler K1; Bölüm 11 (sa: 13-22)
    12 Bilişim ve eğitim teknolojileri (telerehabilitasyon, mobil uygulamalar ve özel gereksinimli çocuklar ve teknoloji) K1; Bölüm 12 (sa:223-266)
    13 Teknoloji destekli pulmoner rehabilitasyon K1; Bölüm 14 (sa:273-278)
    14 Duyu Bütünleme Tedavisinde Teknoloji Kullanımı K1; Bölüm 15 (sa:279-302)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tarakçı E., Tarakçı D. (2019). Rehabilitasyonda teknoloji .İstanbul Tıp Kitapevi.
    Yardımcı Kitap K2. Koenig A, Wellner M, Koneke S, Meyer-Heim A, Lunenburger L, Riener R (2008). Virtual gait training for children with cerebral palsy using the Lokomat gait orthosis. Stud Health Technol Inform.132: 204-209. K3. Burdea, Grigore. (2003). Virtual Rehabilitation - Benefits and Challenges. Methods of information in medicine. 42. 519-23.
    Dersin Amacı Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
    Dersin İçeriği Nöroplastisite, sanal gerçeklik, video bazlı oyunlar, atalet sensörleri, robotik rehabilitasyon, giyilebilir teknolojiler, günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler, telerehabilitasyon, mobil uygulamalar, teknolojik destekli pulmoner rehabilitasyon, rehabilitasyonda güncel teknolojik yaklaşımlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 2
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 1
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster