Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ergoterapi Teorilerine ve modellerine giriş
|
K1 Bölüm-1(s.1-14)
|
2
|
Ergoterapide paradigmalar(ergoterapide paradigma kavramı, ergoterapi felsefeleri okupasyon paradigması). Ergoterapi ile ilişkili felsefe ve teoriler,
|
K1 Bölüm-2 (s.15-35)
|
3
|
Kanada Okupasyon Modeli (CMOP)
|
K1 Bölüm-3(s.39-47)
|
4
|
İnsan Çevre Okupasyon Modeli(PEO),
|
K1 Bölüm-4(s.49-58)
|
5
|
İnsan Çevre Okupasyonel Performans Modeli (PEOP)
|
K1 Bölüm-5(s.49-58)
|
6
|
MOHO-Okupasyonel Adaptasyon-Kawa
|
K1 Bölüm-6 (s.65-91)
|
7
|
İnsan Performansı Ekoloji Modeli-Kawa Modeli
|
K1 Bölüm-7(s.96-118)
|
8
|
Temporal Adaptasyon Modeli
|
K1 Bölüm-8(s.120-130)
|
9
|
Vona du toit beceriler modeli
Duyu Bütünleme Modeli
|
K1 Bölüm-9(s.132-140)
|
10
|
Duyu Bütünleme Model
|
K1 Bölüm-10(s.144-148)
|
11
|
Biyomekniksel Model
|
K1 Bölüm-11(s.151-159)
|
12
|
motor kontrol modeli-bilişsel algısal model
|
K1 Bölüm-12(s.165-184)
|
13
|
Nörogelişimsel Model
|
K1 Bölüm-13(s.188-203)
|
14
|
Psikososyal Model
|
K1 Bölüm-17(s.210-213)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gonca B, Burcu A, Çiğdem Ö (2019). Ergoterapide teoriler, modeller ve uygulama yaklaşımları. Ankara;Hipokrat yayıncılık .
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. McColl, M. A. (2003). The theoretical basis of occupational therapy. Thorofare, NJ: SLACK Inc.
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teorileri öğrenme ve klinikte etkin müdahale yaklaşımlarıyla uygular.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan Çevre Okupasyon Modeli(PEO), İnsan Çevre Okupasyonel Performans Modeli (PEOP), İnsan Okupasyon Modeli (MOHO),Kanada Okupasyon Modeli (CMOP), KAWA Modeli, Motor Kontrol Modeli, Bilişsel Algısal Modeli, Duyu Bütünleme Modeli, Temporal Adaptasyon Modeli, İnsan Performansı Ekolojik Modeli, Nörogelişimsel Model, Psikososyal Model ve Yaratıcı Modeli
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
4
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|