ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapi Teorileri ERT203 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergoterapide kullanılan, teori, model ve paradigmaları tanımlar.
    2-Ergoterapide kullanılan paradigmaları klinikte etkin müdahale yaklaşımlarını göz önüne alarak uygular.
    3-Uygun müdahale planını oluşturur.
    4-Ergoterapi yaklaşımlarını ve ergoterapi modellerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ergoterapi Teorilerine ve modellerine giriş K1 Bölüm-1(s.1-14)
    2 Ergoterapide paradigmalar(ergoterapide paradigma kavramı, ergoterapi felsefeleri okupasyon paradigması). Ergoterapi ile ilişkili felsefe ve teoriler, K1 Bölüm-2 (s.15-35)
    3 Kanada Okupasyon Modeli (CMOP) K1 Bölüm-3(s.39-47)
    4 İnsan Çevre Okupasyon Modeli(PEO), K1 Bölüm-4(s.49-58)
    5 İnsan Çevre Okupasyonel Performans Modeli (PEOP) K1 Bölüm-5(s.49-58)
    6 MOHO-Okupasyonel Adaptasyon-Kawa K1 Bölüm-6 (s.65-91)
    7 İnsan Performansı Ekoloji Modeli-Kawa Modeli K1 Bölüm-7(s.96-118)
    8 Temporal Adaptasyon Modeli K1 Bölüm-8(s.120-130)
    9 Vona du toit beceriler modeli Duyu Bütünleme Modeli K1 Bölüm-9(s.132-140)
    10 Duyu Bütünleme Model K1 Bölüm-10(s.144-148)
    11 Biyomekniksel Model K1 Bölüm-11(s.151-159)
    12 motor kontrol modeli-bilişsel algısal model K1 Bölüm-12(s.165-184)
    13 Nörogelişimsel Model K1 Bölüm-13(s.188-203)
    14 Psikososyal Model K1 Bölüm-17(s.210-213)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gonca B, Burcu A, Çiğdem Ö (2019). Ergoterapide teoriler, modeller ve uygulama yaklaşımları. Ankara;Hipokrat yayıncılık .
    Yardımcı Kitap YK1. McColl, M. A. (2003). The theoretical basis of occupational therapy. Thorofare, NJ: SLACK Inc.
    Dersin Amacı Ergoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teorileri öğrenme ve klinikte etkin müdahale yaklaşımlarıyla uygular.
    Dersin İçeriği İnsan Çevre Okupasyon Modeli(PEO), İnsan Çevre Okupasyonel Performans Modeli (PEOP), İnsan Okupasyon Modeli (MOHO),Kanada Okupasyon Modeli (CMOP), KAWA Modeli, Motor Kontrol Modeli, Bilişsel Algısal Modeli, Duyu Bütünleme Modeli, Temporal Adaptasyon Modeli, İnsan Performansı Ekolojik Modeli, Nörogelişimsel Model, Psikososyal Model ve Yaratıcı Modeli
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 4
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster