|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Psikososyal alan ile ilgili temel kavramların açıklanması
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
2
|
Kısıtlılığın-hastalığın psikososyal alan ile ilgili ilişkisi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
3
|
Seçilmiş sağlık eğitimi ve halk sağlığı modelleri ve teorileri(sosyal bilişsel teori, sağlık inanç modeli, transteorik sağlık davranış modelleri)
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
4
|
Psikososyal problemleri olan çocuk ve gençler için toplum temelli hizmetler;Sosyal çevre (stigma), inançlarla ilgili çevre, arkadaş çevresi vb.
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
5
|
Psikiyatrik problemi olan kişilerde iletişim ve psikososyal problemler ( şizorfreni, anksiyete, duygu durum bozuklukları)
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
6
|
Psikiyatrik problemi olan kişilerde iletişim ve psikososyal problemler ( şizorfreni, anksiyete, duygu durum bozuklukları)-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
7
|
Stres ve aile ile baş etme yöntemleri
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
8
|
Ergoterapi değerlendirmeleri (stres ve başa çıkma ölçümleri, gözlem, görüşme, stres günlükleri)
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
9
|
Öz düzenlemeyi geliştirme, sosyal yeterliliği ve görev yeterliliğini artırmaya yönelik müdahaleler
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
10
|
Gençler için okul sonrası programlar ve aile temelli programlar
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
11
|
Madde kullanımı için toplum temelli yaklaşımlar
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
12
|
Toplum temelli uygulamalarda çevresel müdahaleler, Sağlığın geliştirilmesi ve iyilik hali
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
13
|
Toplum temelli uygulamalarda çevresel müdahaleler, Sağlığın geliştirilmesi ve iyilik hali-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
14
|
Toplum temelli uygulamalarda gelecek
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
4
|
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|