ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Performans Alanları Psikososyal ERT303 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikososyal alan ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Kısıtlılığın-hastalığın psikososyal alan ile ilgili ilişkisini açıklar.
    3-Ergoterapide kişi temelli uygulamaları belirler.
    4-Bireylerin psikososyal aktivite performanslarını etkileyen durumları açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 011515
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikososyal alan ile ilgili temel kavramların açıklanması K1 Bölüm 1 (s.1-10)
    2 Kısıtlılığının Psikososyal Boyutu K1 Bölüm 1 (s.13-16) YK1 Bölüm 16 (s.60-70)
    3 Kanıta Dayalı Psikososyal Müdahaleler(sosyal beceri eğitimi, kendine güven tedavisi, kognitif davranışsal tedavi, aile müdahaleleri, dialektik davranış tedavisi) YK1 Bölüm 17 (s.80-150) YK1 Bölüm 16 (s.277-306)
    4 Sosyal çevre (stigma), inançlarla ilgili çevre, arkadaş çevresi (arkadaşlığın sosyo-ekonomik durumu, çeşitlilik, toplumsal tavırlar) K1 Bölüm 5 (s.54-74) YK1 Bölüm 17 (s.173-213)
    5 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Şizofreni) YK1 Bölüm 31 (s.277-306) YK1 Bölüm 17 (s.385-417)
    6 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Duygudurum bozuklukları) K1 Bölüm 2 (s.40-50) YK1 Bölüm 18 (s.423-431)
    7 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Anksiyete)i YK1 Bölüm 19 (s.433-443)
    8 Ergoterapi değerlendirmeleri (stres ve başa çıkma ölçümleri, gözlem, görüşme, stres günlükleri) K1 Bölüm 2 (s.60-70) YK1 Bölüm 30 (s.533-539)
    9 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Madde Kullanımı) K1 Bölüm 2 (s.70-80)
    10 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Kişilik Bozuklukları) YK1:Bölüm 30 (s.555-565)
    11 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Uyku Bozuklukları) YK1 Bölüm 29 (s.523-529)
    12 Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Yeme Bozuklukları) YK1 Bölüm 28 (s.491-516)
    13 Ergoterapi Değerlendirmeleri(stres ve başa çıkma, gözlem, görüşme)2 YK1 Bölüm 28 (s.520-555)
    14 Toplum Temelli Rehabilitasyon K1 Bölüm 2 (s.13-23) YK1 Bölüm 1 (s.79-81)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Uzm. Dr. Betül TUFANOĞLU, Erg. Özlem YALÇIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.AKI E.(2022). Ergoterapi İnsan Performansına Psikososyal Bakış.Hipokrat Kitapeviİ.
    Yardımcı Kitap YK1. AKI E.(2022). Ruh Sağlığında Ergoterapi.Hipokrat Kitapevi.
    Dersin Amacı Psikososyal problemlere yol açabilecek sağlık sorunlarında ergoterapi yaklaşımlarını planlamayı öğretmek ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Psikososyal performans alanında ergoterapi modellerinin tanınması-Stres ve aile ile baş etme yöntemleri-Gençler için okul sonrası programlar ve aile temelli programlar-Madde kullanımı için toplum temelli yaklaşımlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 1
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 2
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 2
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster