Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Psikososyal alan ile ilgili temel kavramların açıklanması
|
K1 Bölüm 1 (s.1-10)
|
2
|
Kısıtlılığının Psikososyal Boyutu
|
K1 Bölüm 1 (s.13-16)
YK1 Bölüm 16 (s.60-70)
|
3
|
Kanıta Dayalı Psikososyal Müdahaleler(sosyal beceri eğitimi, kendine güven tedavisi, kognitif davranışsal tedavi, aile müdahaleleri, dialektik davranış tedavisi)
|
YK1 Bölüm 17 (s.80-150)
YK1 Bölüm 16 (s.277-306)
|
4
|
Sosyal çevre (stigma), inançlarla ilgili çevre, arkadaş çevresi (arkadaşlığın sosyo-ekonomik durumu, çeşitlilik, toplumsal tavırlar)
|
K1 Bölüm 5 (s.54-74)
YK1 Bölüm 17 (s.173-213)
|
5
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Şizofreni)
|
YK1 Bölüm 31 (s.277-306)
YK1 Bölüm 17 (s.385-417)
|
6
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Duygudurum bozuklukları)
|
K1 Bölüm 2 (s.40-50)
YK1 Bölüm 18 (s.423-431)
|
7
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Anksiyete)i
|
YK1 Bölüm 19 (s.433-443)
|
8
|
Ergoterapi değerlendirmeleri (stres ve başa çıkma ölçümleri, gözlem, görüşme, stres günlükleri)
|
K1 Bölüm 2 (s.60-70)
YK1 Bölüm 30 (s.533-539)
|
9
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Madde Kullanımı)
|
K1 Bölüm 2 (s.70-80)
|
10
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Kişilik Bozuklukları)
|
YK1:Bölüm 30 (s.555-565)
|
11
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Uyku Bozuklukları)
|
YK1 Bölüm 29 (s.523-529)
|
12
|
Psikiyatrik Problemi Olan Kişilerde İletişim ve Psikososyal Problemler(Yeme Bozuklukları)
|
YK1 Bölüm 28 (s.491-516)
|
13
|
Ergoterapi Değerlendirmeleri(stres ve başa çıkma, gözlem, görüşme)2
|
YK1 Bölüm 28 (s.520-555)
|
14
|
Toplum Temelli Rehabilitasyon
|
K1 Bölüm 2 (s.13-23)
YK1 Bölüm 1 (s.79-81)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
1
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
2
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
2
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|