Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık bakımında kronik hastalıkların tanımı ve semptomları
|
K1; Bölüm 1 (sa 2-21)
|
2
|
Sağlık bakımında hastalık süreci ve tedavi seçeneklerinin tanımlanması
|
K1; Bölüm 2 (21-32)
|
3
|
Kronik hastalıklarda öz yönetim programları ve güncel yaklaşımlar
|
K1; Bölüm 2 (32-45)
|
4
|
Öz yönetim kavramı ve geliştirilmesi
|
K1; Bölüm 3 (68-141)
|
5
|
Hastanın değerlendirilmesi ve hastayla görüşme yöntemleri
|
K1; Bölüm 3 (141-193)
|
6
|
Öz değerlendirme yaklaşımları 1
|
K1; Bölüm 3 (193-2319
|
7
|
Öz değerlendirme yaklaşımları 2
|
K1; Bölüm 4(231-273)
|
8
|
Aile ve sağlık profesyonelleri arasındaki ilişki, interdisipliner ve multidisipliner yaklaşımlar
|
K1; Bölüm 4 (273-282)
|
9
|
Kronik hastalığı olan bireyin rolleri, hakları ve sorumlulukları
|
K1; Bölüm 5 (282-299)
|
10
|
Hastalıklara eşlik eden psikosomatik semptomların değerlendirilmesi
|
K1; Bölüm 5 (299-340)
|
11
|
Stresle başa çıkma yöntemleri
|
K1:Bölüm 6 (340-369)
K2; Bölüm 6 (25-45)
|
12
|
Uyku, ağrı ve depresyon için gevşeme (solunum,egzersiz vb?) tekniklerinin kullanımı
|
K1:Bölüm 6 (340-369)
K2; Bölüm 2 (45-90)
|
13
|
Vaka analizleri-tartışma
|
K1; Bölüm 5-6 (384-405)
|
14
|
Vaka analizleri-tartışma-2
|
K1; Bölüm 5-6 (384-405)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ünal M. (2021) .Kronik Hastalıklarda rehabilitasyon ve egzersiz uygulamaları.(1.Baskı). İstanbul Tıp Kitapevi,İstanbul.
K2. Baltaş, Z., & Baltaş, Acar.(2018). Stres ve Başa Çıkma Yolları. (20,Baskı). Remzi Kitapevi,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
K3. Bährer-Kohler,S. (2009).Self Management of Chronic Disease Alzheimer?s Disease. Springer,Switzerland.
|
Dersin Amacı
|
Kronik hastalıklarda özyönetim programları öğretilerek kişinin kendi yönetim yeteneklerini geliştirmek
|
Dersin İçeriği
|
İnme, kognitif problemler, osteoporoz, diyabet, , kronik bel ağrısı, fibromyayji, kanser, artirit, kardiyopulmoner problemler gibi kronik hastalıklarda öz-yönetim teknikleri, bu hastalıklarda rehabilitasyon ve ergoterapinin uygulanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
4
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
5
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|