ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öz Yönetim ERT311 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kronik hastalıklarda problem ve semptomları tanır.
    2-Öz yönetim testlerini ve yaşam kalitesi anketlerini uygular.
    3-Kognitif davranışsal tedavileri (etkili sağlıkla ilgili özyönetim adaptasyonlarını, başa çıkma stratejilerini uygular.
    4-Fiziksel ve psikososyal sağlık ve iyi olma hali, stressi azaltma, ağrıyı kontrol etme, yorgunluk veya hastalıkla ilgi diğer semptomlarla başa çıkma konularını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sağlık bakımında kronik hastalıkların tanımı ve semptomları K1; Bölüm 1 (sa 2-21)
    2 Sağlık bakımında hastalık süreci ve tedavi seçeneklerinin tanımlanması K1; Bölüm 2 (21-32)
    3 Kronik hastalıklarda öz yönetim programları ve güncel yaklaşımlar K1; Bölüm 2 (32-45)
    4 Öz yönetim kavramı ve geliştirilmesi K1; Bölüm 3 (68-141)
    5 Hastanın değerlendirilmesi ve hastayla görüşme yöntemleri K1; Bölüm 3 (141-193)
    6 Öz değerlendirme yaklaşımları 1 K1; Bölüm 3 (193-2319
    7 Öz değerlendirme yaklaşımları 2 K1; Bölüm 4(231-273)
    8 Aile ve sağlık profesyonelleri arasındaki ilişki, interdisipliner ve multidisipliner yaklaşımlar K1; Bölüm 4 (273-282)
    9 Kronik hastalığı olan bireyin rolleri, hakları ve sorumlulukları K1; Bölüm 5 (282-299)
    10 Hastalıklara eşlik eden psikosomatik semptomların değerlendirilmesi K1; Bölüm 5 (299-340)
    11 Stresle başa çıkma yöntemleri K1:Bölüm 6 (340-369) K2; Bölüm 6 (25-45)
    12 Uyku, ağrı ve depresyon için gevşeme (solunum,egzersiz vb?) tekniklerinin kullanımı K1:Bölüm 6 (340-369) K2; Bölüm 2 (45-90)
    13 Vaka analizleri-tartışma K1; Bölüm 5-6 (384-405)
    14 Vaka analizleri-tartışma-2 K1; Bölüm 5-6 (384-405)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ünal M. (2021) .Kronik Hastalıklarda rehabilitasyon ve egzersiz uygulamaları.(1.Baskı). İstanbul Tıp Kitapevi,İstanbul. K2. Baltaş, Z., & Baltaş, Acar.(2018). Stres ve Başa Çıkma Yolları. (20,Baskı). Remzi Kitapevi,İstanbul.
    Yardımcı Kitap K3. Bährer-Kohler,S. (2009).Self Management of Chronic Disease Alzheimer?s Disease. Springer,Switzerland.
    Dersin Amacı Kronik hastalıklarda özyönetim programları öğretilerek kişinin kendi yönetim yeteneklerini geliştirmek
    Dersin İçeriği İnme, kognitif problemler, osteoporoz, diyabet, , kronik bel ağrısı, fibromyayji, kanser, artirit, kardiyopulmoner problemler gibi kronik hastalıklarda öz-yönetim teknikleri, bu hastalıklarda rehabilitasyon ve ergoterapinin uygulanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 4
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 5
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster