ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Probleme Dayalı Ergoterapi Uygulamaları ERT302 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastaya ve hastalığa uygun değerlendirilmeleri uygular.
    2-Aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümüne dayalı bilgileri analiz eder.
    3-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarını uygular.
    4-Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 30188
    Toplam İş Yükü(Saat)   96
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,2 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    2 Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    3 Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    4 Görüşme beceleri ve stratejik soru sorma,problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    5 Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    6 Vaka sunumları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    7 Ergoterapide aile,sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    8 İnterdisipliner çalışma alanlarını belirlemek K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    9 Sağlık alanında profesyonel iletişim yollarının açıklanması K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    10 Sağlık alanında profesyonel iletişim yollarının açıklanması-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    11 Örnek problem çözümlerinin analizi K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    12 Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    13 Vaka sunumları K3 (Kaynak 3)
    14 Vaka sunumları-2 K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Renee RT (2017). Yönelimsel ilişki ergoterapi ve terapötik ilişki.Hipokrat Kitapevi. K2. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W.(2006) Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby, K3. AliceJ Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. Vaka çalışmaları ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki-Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama-Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme-Görüşme becerileri ve stratejik soru sorma, problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma-Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme-Ergoterapide aile, sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama, çalışma alanlarını belirlemek-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarının açıklanması- Örnek problem çözümlerinin analizi, Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 4
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 5
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster