Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Probleme dayalı ergoterapinin amaçları ve aşamaları
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK 1 Bölüm 1
|
2
|
Probleme dayalı ergoterapide öğrenci rolleri
|
K1 Bölüm 2, YK 1 Bölüm 2
|
3
|
Probleme dayalı ergoterapide eğitimci rolleri
|
K1 Bölüm 3, YK 1 Bölüm 3
|
4
|
Probleme dayalı içerik oluşturmada gereksinimler
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 3 YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 9
|
5
|
Probleme dayalı içerik oluşturma özellikleri
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 10
|
6
|
Probleme dayalı öğrenmede yeni kavramlar
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 11
|
7
|
Problemin belirlenmesi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 12
|
8
|
Problemlerin analizi
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK 1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 13
|
9
|
Problemlerle ilgili hipotez oluşturma ve çözüm
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6, YK 1 Bölüm 6, YK2 Bölüm 14
|
10
|
Çözüm önerilerin değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7, YK 1 Bölüm 7, YK2 Bölüm 15
|
11
|
Öğrenim hedeflerinin belirlenmesi
|
K1 Bölüm 8, K2 Bölüm 8, YK 1 Bölüm 8, YK2 Bölüm 16
|
12
|
Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
|
K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 9, YK 1 Bölüm 9, YK2 Bölüm 17
|
13
|
Vaka sunumları
|
K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10, YK 1 Bölüm 10, YK2 Bölüm 18
|
14
|
Vaka sunumları-2
|
K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10, YK 1 Bölüm 10, YK2 Bölüm 19
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W.(2006) Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,
K2. AliceJ Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1. Renee RT (2017). Yönelimsel İlişki Ergoterapi ve Terapötik İlişki. Hipokrat Kitapevi.
YK 2. Scaffa, M., Reitz, S. (2014). Toplum Temelli Uygulama Alanlarında Ergoterapi. Hipokrat Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. Vaka çalışmaları ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki-Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama-Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme-Görüşme becerileri ve stratejik soru sorma, problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma-Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme-Ergoterapide aile, sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama, çalışma alanlarını belirlemek-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarının açıklanması- Örnek problem çözümlerinin analizi, Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
3
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
3
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
2
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
2
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|