Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Görüşme beceleri ve stratejik soru sorma,problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Vaka sunumları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Ergoterapide aile,sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
İnterdisipliner çalışma alanlarını belirlemek
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Sağlık alanında profesyonel iletişim yollarının açıklanması
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Sağlık alanında profesyonel iletişim yollarının açıklanması-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Örnek problem çözümlerinin analizi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Vaka sunumları
|
K3 (Kaynak 3)
|
14
|
Vaka sunumları-2
|
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Renee RT (2017). Yönelimsel ilişki ergoterapi ve terapötik ilişki.Hipokrat Kitapevi.
K2. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W.(2006) Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,
K3. AliceJ Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. Vaka çalışmaları ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki-Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama-Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme-Görüşme becerileri ve stratejik soru sorma, problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma-Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme-Ergoterapide aile, sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama, çalışma alanlarını belirlemek-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarının açıklanması- Örnek problem çözümlerinin analizi, Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
5
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
4
|