ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Probleme Dayalı Ergoterapi Uygulamaları ERT302 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastaya ve hastalığa uygun değerlendirilmeleri uygular.
    2-Aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümüne dayalı bilgileri analiz eder.
    3-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarını uygular.
    4-Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Probleme dayalı ergoterapinin amaçları ve aşamaları K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK 1 Bölüm 1
    2 Probleme dayalı ergoterapide öğrenci rolleri K1 Bölüm 2, YK 1 Bölüm 2
    3 Probleme dayalı ergoterapide eğitimci rolleri K1 Bölüm 3, YK 1 Bölüm 3
    4 Probleme dayalı içerik oluşturmada gereksinimler K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 3 YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 9
    5 Probleme dayalı içerik oluşturma özellikleri K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 10
    6 Probleme dayalı öğrenmede yeni kavramlar K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 11
    7 Problemin belirlenmesi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK 1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 12
    8 Problemlerin analizi K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK 1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 13
    9 Problemlerle ilgili hipotez oluşturma ve çözüm K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6, YK 1 Bölüm 6, YK2 Bölüm 14
    10 Çözüm önerilerin değerlendirilmesi K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7, YK 1 Bölüm 7, YK2 Bölüm 15
    11 Öğrenim hedeflerinin belirlenmesi K1 Bölüm 8, K2 Bölüm 8, YK 1 Bölüm 8, YK2 Bölüm 16
    12 Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 9, YK 1 Bölüm 9, YK2 Bölüm 17
    13 Vaka sunumları K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10, YK 1 Bölüm 10, YK2 Bölüm 18
    14 Vaka sunumları-2 K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10, YK 1 Bölüm 10, YK2 Bölüm 19
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W.(2006) Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby, K2. AliceJ Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
    Yardımcı Kitap YK 1. Renee RT (2017). Yönelimsel İlişki Ergoterapi ve Terapötik İlişki. Hipokrat Kitapevi. YK 2. Scaffa, M., Reitz, S. (2014). Toplum Temelli Uygulama Alanlarında Ergoterapi. Hipokrat Yayınevi.
    Dersin Amacı Ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. Vaka çalışmaları ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki-Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama-Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme-Görüşme becerileri ve stratejik soru sorma, problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma-Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme-Ergoterapide aile, sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama, çalışma alanlarını belirlemek-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarının açıklanması- Örnek problem çözümlerinin analizi, Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 3
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 3
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 2
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster