ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Probleme Dayalı Ergoterapi Uygulamaları ERT302 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastaya ve hastalığa uygun değerlendirilmeleri uygular.
    2-Aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümüne dayalı bilgileri analiz eder.
    3-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarını uygular.
    4-Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W.(2006) Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby, K2. AliceJ Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988.
    Yardımcı Kitap YK 1. Renee RT (2017). Yönelimsel İlişki Ergoterapi ve Terapötik İlişki. Hipokrat Kitapevi. YK 2. Scaffa, M., Reitz, S. (2014). Toplum Temelli Uygulama Alanlarında Ergoterapi. Hipokrat Yayınevi.
    Dersin Amacı Ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. Vaka çalışmaları ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Terapötik modlar ve yönelimsel ilişki-Kişiler arası özellikleri anlama, Terapide kişilerarası olayları tanımlama-Terapötik yanık oluşturma ve kişilerarası muhakeme-Görüşme becerileri ve stratejik soru sorma, problemin değerlendirilmesi ve analiz yapma-Probleme dayalı kişiler ve toplulukların amaçlarına uygun teorileri ve modelleri seçme-Ergoterapide aile, sosyal sistem ve grup dinamiklerini anlama, çalışma alanlarını belirlemek-Sağlık alanı içinde profesyonel iletişim kurma yollarının açıklanması- Örnek problem çözümlerinin analizi, Kendi kendine çalışma yöntemlerinin belirlenmesi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster