ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    El Rehabilitasyonu ERT304 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-El anatomisi ve biomekaniğini tartışır.
    2-Üst ekstremitede özellikle el yaralanmaları konusunda yorum yapar.
    3-El yaralanmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini uygular.
    4-Değerlendirme sonucunda elde ettiği bilgileri kayıt altına alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 014114
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 El anatomisi ve biomekaniği(El ve el bileği iskeleti, kas/tendon yapısı, sinir inervasyonları, el bileğinin hareketleri, cilt yapısı ve elin fonksiyonları) K1 Bölüm 1, Bölüm 2, YK Bölüm 1
    2 El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları) K1 Bölüm 2.2, YK Bölüm 2
    3 El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları) K1 Bölüm 2.3, YK Bölüm 2
    4 El yaralanmaları (spastik el, periferik sinir) K1 Bölüm 4, YK Bölüm 4
    5 Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi K1 Bölüm 4.1, YK Bölüm 2
    6 El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (hikâye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi) K1 Bölüm 4.2, YK Bölüm 3
    7 El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, kavrama kuvveti) K1 Bölüm 4, YK Bölüm 4
    8 El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri) K1 Bölüm 4.2, YK Bölüm 5
    9 El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirilmesi) K1 Bölüm 4.3, YK Bölüm 6
    10 El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar K1 Bölüm 4, YK Bölüm 7
    11 El rehabilitasyonu-1 K1 Bölüm 4.2, YK Bölüm 8
    12 El rehabilitasyonu-2 K1 Bölüm 4.2, YK Bölüm 8
    13 Somatosensoriyal Duyu eğitimi K1 Bölüm 4.3, YK Bölüm 9
    14 Vaka sunumu-genel tekrar K1 Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 4, YK Bölüm 1, Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1.Raoul T, Jean-Michel T, Evelyn M (2018). El ve el bileği muayenesi. Ankara: Hipokrat yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK 1. John L. Jesse J (2007). Orthopedic rehabilitation assessment, enablement New york: Springer
    Dersin Amacı El yaralanmalarındaki yetersizlik nedeniyle katılım ve performans kısıtlılıklarına yol açan problemleri ayrıntılı olarak incelemek ve bu problemlere yönelik ergoterapi yaklaşımlarını konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği El anatomisi ve biomekaniğin (El ve el bileği iskeleti, kas/tendon yapısı, sinir inervasyonları, el bileğinin hareketleri, cilt yapısı ve elin fonksiyonları)-El yaralanmaları (kemik ve sinir yaralanmaları, yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir)- Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri-El yaralanmalarında anamnez, eklem ve cilt muayenesi (hikâye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi) El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (kavramalar, Kavrama kuvveti, el fonksiyon testleri, duyu değerlendirmesi), Somatosensoriyal Duyu eğitimi, El rehabilitasyonu, El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 2
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster