ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapide Yönetim ve Organizasyon ERT403 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yönetim faaliyetinin koordinasyon, organizasyon, yürütme, denetleme faaliyetlerini tanımlar..
    2-Farklı yönetim biçimlerini hizmetlerini ergoterapi ile ilişkilendirir.
    3-Yönetim faaliyeti içinde organizasyonlarlı yönetir.
    4-Farklı kurumlarda ergoterapi hizmetlerini inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yönetim ve organizasyona giriş(koordinasyon, organizasyon, yürütme, denetleme kavramlarının açıklanması) K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    2 Yönetim faaliyetinin özellikleri K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    3 Örgütlenme, organizasyon ilkeleri, organizasyonda bölümlere ayırma K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    4 Dünyada sağlık sisteminde ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    5 Türkiye`de ergoterapi alanında yönetim ve organizasyon K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    6 Kamu ve özel sektöre bağlı hastane, rehabilitasyon merkezleri, huzur evi, spor kulüpleri gibi farklı kurumlarda ergoterapi hizmetleri ile ilgili olarak organizasyon yapılarının incelenmesi K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    7 Yönetim ve organizasyona yönelik tartışma K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    8 Çocukların rehabilitasyonunda yönetim ve organizasyon K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    9 Ergoterapide rapor yazma ve kayıt tutma K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    10 Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    11 Stratejik planlama, misyon ve vizyonun tanımı ve örnekleri K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    12 Sınıf ortamında SWOT analizi yapılması K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    13 Sağlık sistemlerindeki genel değişim, hastane örgütlenmelerindeki yönetim otonomileri ve reformları, Dünya fizyoterapistlik mesleği hizmet ve yönetimi ile ilgili standartları ve çalışmaları ile ilgili bilgi verilme K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    14 Final sınavları K1 (Kaynaklar 1) K2 (Kaynaklar 2)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Atasever, M. (2017)(Ed.). Türkiye Sağlık Hizmet Alımları Rehberi:(Yönetim, Mevzuat, Tedarik, Uygulama, Muhasebe, Harcama Rakamları Ve Analiz). . K2. Neslihan D, Cengiz Y. (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon İnönü Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sağlık sisteminde yönetim, organizasyon yapılarını ve kayıt sistemlerini öğretmek
    Dersin İçeriği Kamu ve özel sektöre bağlı hastane, rehabilitasyon merkezleri, huzur evi, spor kulüpleri gibi farklı kurumlarda ergoterapi hizmetleri ile ilgili olarak organizasyon yapılarının incelenmesi-Çocukların rehabilitasyonunda yönetim ve organizasyon -Ergoterapide rapor yazma v ekayıt tutma-Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması-Stratejik planlama, misyon ve vizyonun tanımı ve örnekleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 1
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster