ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları ERT405 GÜZ 0+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanır.
    2-Karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazanır.
    3-Kanıta dayalı ergoterapi yaklaşımlarını takip eder.
    4-Kişi temelli ergoterapi yaklaşımlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve dersin tanımı K1, YK1
    2 Kaynak gösterimi K1, YK1
    3 Proje sunumu K1, YK1
    4 Proje çalışması: Soru oluşturulması ve konuların tartışılması K1, YK1
    5 Proje sunumu: Literatür taraması,konuların araştırılması, K1, YK1
    6 Projenin önerisi ayrıntılarının tamamlanması ve sunuma hazırlanması K1, YK1
    7 Proje önerilerinin sunumu K1, YK1
    8 Proje uygulamasına başlangıç K1, YK1
    9 Proje çalışması-1 K1, YK1
    10 Proje çalışması-2 K1, YK1
    11 Proje çalışması-3 K1, YK1
    12 Proje çalışması-4 K1, YK1
    13 Raporların sunumu K1, YK1
    14 Raporların sunumu-2 K1, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Neslihan D, Cengiz Y (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon İnönü Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1.Punwar Alice J (1988). Occupational Therapy: Principles and Practice, Williams and Wilkins Baltimore,
    Dersin Amacı Karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kanıta dayalı uygulama tanımları-Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimi-Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri tartışmaları-Kanıta dayalı uygulamaların kullanımı-Proje çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 1
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 1
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster