ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları ERT405 GÜZ 0+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanır.
    2-Karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazanır.
    3-Kanıta dayalı ergoterapi yaklaşımlarını takip eder.
    4-Kişi temelli ergoterapi yaklaşımlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve dersin tanımı K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    2 Kaynak gösterimi K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    3 Proje sunumu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    4 Proje çalışması: Soru oluşturulması ve konuların tartışılması K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    5 Proje sunumu: Literatür taraması,konuların araştırılması, K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    6 Projenin önerisi ayrıntılarının tamamlanması ve sunuma hazırlanması K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    7 Proje önerilerinin sunumu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    8 Proje uygulamasına başlangıç K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    9 Proje çalışması-1 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    10 Proje çalışması-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    11 Proje çalışması-3 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    12 Proje çalışması-4 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    13 Raporların sunumu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    14 Raporların sunumu-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Neslihan D, Cengiz Y (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon İnönü Üniversitesi Yayınları. K2.Punwar Alice J (1988). Occupational Therapy: Principles and Practice, Williams and Wilkins Baltimore,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kanıta dayalı uygulama tanımları-Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimi-Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri tartışmaları-Kanıta dayalı uygulamaların kullanımı-Proje çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 4
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster