Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve dersin tanımı
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Kaynak gösterimi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Proje sunumu
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Proje çalışması: Soru oluşturulması ve konuların tartışılması
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Proje sunumu: Literatür taraması,konuların araştırılması,
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Projenin önerisi ayrıntılarının tamamlanması ve sunuma hazırlanması
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Proje önerilerinin sunumu
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
Proje uygulamasına başlangıç
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Proje çalışması-1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Proje çalışması-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Proje çalışması-3
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Proje çalışması-4
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Raporların sunumu
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
14
|
Raporların sunumu-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Neslihan D, Cengiz Y (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon İnönü Üniversitesi Yayınları.
K2.Punwar Alice J (1988). Occupational Therapy: Principles and Practice, Williams and Wilkins Baltimore,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kanıta dayalı uygulama tanımları-Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimi-Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri tartışmaları-Kanıta dayalı uygulamaların kullanımı-Proje çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
4
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|