Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klinik Uygulama dersi yapılacak yerin tanınması ve sorumlu süpervisörün uygulamalar sırasında izlenmesi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Klinik uygulama-1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Klinik uygulama-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 3
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 4
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 5
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 6
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 7
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 8
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 9
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 10
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
14
|
Klinik uygulama ve vaka sunumu ve raporu hazırlama 11
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Turner A. Mobility S. Turner A (1997). Occupational Therapy and Physical Dysfunction, Principles, Skills and Practice, Churchill Livingstone.
K2.Pendelton H, Krohn W. P.(2006). Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Farklı mesleki uygulama alanlarında, derslerde kazanılan teorik ve pratik bilgileri, Mesleki Uygulama dersi sırasında pekiştirmek ve supervizörünü gözlemleyerek ve ergoterapiye ait değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulama konusunda öğrenciye gerekli bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenci planlanan değerlendirme yaklaşımlarını gözetim altında uygular. Ergoterapi müdahale yaklaşımlarını temel düzeyde uygular Ergoterapi uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır. İnterdisipliner iletişim ve çalışma becerisi kazanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
1
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
1
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
1
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
1
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
1
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
1
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
1
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
2
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
2
|