Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar
|
K1, YK1
|
2
|
Görme engellilerde ergoterapi yaklaşımları
|
K1, YK1
|
3
|
Koruyucu ergoterapi ve çevresel düzenlemeler
|
K1, YK1
|
4
|
Diyabette ergoterapi uygulamaları
|
K1, YK1
|
5
|
İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi
|
K1, YK1
|
6
|
İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi-2
|
K1, YK1
|
7
|
Şiddete maruz kalanlarda ergoterapi
|
K1, YK1
|
8
|
Yeme bozukluklarında ergoterapi değerlendirme ve müdahaleleri
|
K1, YK1
|
9
|
Stigma ve ergoterapi
|
K1, YK1
|
10
|
Ergoterapi ve okul danışmanlığı
|
K1, YK1
|
11
|
Mental hastalıklarda ergoterapi
|
K1, YK1
|
12
|
Bel boyun okulu
|
K1, YK1
|
13
|
Bel boyun okulu-2
|
K1, YK1
|
14
|
Sürücü rehabilitasyonu
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Torres-Stanovik, R (1990). The Caregiver`s Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego, CA.
K2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedrettı?s (2006). Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa,.
K3. Andrew M (1987).The Occupational Therapist`s Role İn The Management Of Diabetes. Can J Occup Ther. 54(1):11-5.
K4. Ruhi Selçuk T (1999), Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık.
K5. Case-Smith J, Rogers, J (2005). School-based Occupational Therapy. In Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier. p. 795- 824.7
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Stav WB (2004). Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp.
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapi ile ilişkin güncel yaklaşımları tanıma, takip etme, güncel tedavi prensiplerini öğrenme ve literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları anlatılacaktır
|
Dersin İçeriği
|
Diyabette ergoterapi değerlendirmesi, İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi, Şiddete maruz kalanlarda ergoterapi, Yeme bozukluklarında ergoterapi değerlendirme ve müdahaleleri, Stigma ve ergoterapi Ergoterapi ve okul danışmanlığı, Mental hastalıklarda ergoterapi,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
1
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
2
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
1
|