ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapide Güncel Konular ERT404 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergoterapi ile ilişkin güncel yaklaşımları tanır.
    2-Ergoterpi ile güncel tedavi prensiplerini tanımlar.
    3-Literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları takip eder.
    4-Güncel yaklaşımlarını kişi temelli bir plan oluşturarak uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar K1, YK1
    2 Görme engellilerde ergoterapi yaklaşımları K1, YK1
    3 Koruyucu ergoterapi ve çevresel düzenlemeler K1, YK1
    4 Diyabette ergoterapi uygulamaları K1, YK1
    5 İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi K1, YK1
    6 İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi-2 K1, YK1
    7 Şiddete maruz kalanlarda ergoterapi K1, YK1
    8 Yeme bozukluklarında ergoterapi değerlendirme ve müdahaleleri K1, YK1
    9 Stigma ve ergoterapi K1, YK1
    10 Ergoterapi ve okul danışmanlığı K1, YK1
    11 Mental hastalıklarda ergoterapi K1, YK1
    12 Bel boyun okulu K1, YK1
    13 Bel boyun okulu-2 K1, YK1
    14 Sürücü rehabilitasyonu K1, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Torres-Stanovik, R (1990). The Caregiver`s Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego, CA. K2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedrettı?s (2006). Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa,. K3. Andrew M (1987).The Occupational Therapist`s Role İn The Management Of Diabetes. Can J Occup Ther. 54(1):11-5. K4. Ruhi Selçuk T (1999), Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık. K5. Case-Smith J, Rogers, J (2005). School-based Occupational Therapy. In Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier. p. 795- 824.7
    Yardımcı Kitap YK1.Stav WB (2004). Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp.
    Dersin Amacı Ergoterapi ile ilişkin güncel yaklaşımları tanıma, takip etme, güncel tedavi prensiplerini öğrenme ve literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları anlatılacaktır
    Dersin İçeriği Diyabette ergoterapi değerlendirmesi, İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi, Şiddete maruz kalanlarda ergoterapi, Yeme bozukluklarında ergoterapi değerlendirme ve müdahaleleri, Stigma ve ergoterapi Ergoterapi ve okul danışmanlığı, Mental hastalıklarda ergoterapi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 1
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster