Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Torres-Stanovik, R (1990). The Caregiver`s Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego, CA.
K2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedrettı?s (2006). Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa,.
K3. Andrew M (1987).The Occupational Therapist`s Role İn The Management Of Diabetes. Can J Occup Ther. 54(1):11-5.
K4. Ruhi Selçuk T (1999), Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık.
K5. Case-Smith J, Rogers, J (2005). School-based Occupational Therapy. In Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier. p. 795- 824.7
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Stav WB (2004). Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp.
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapi ile ilişkin güncel yaklaşımları tanıma, takip etme, güncel tedavi prensiplerini öğrenme ve literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları anlatılacaktır
|
Dersin İçeriği
|
Diyabette ergoterapi değerlendirmesi, İletişim alanında ergoterapi modelleri, Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi, Şiddete maruz kalanlarda ergoterapi, Yeme bozukluklarında ergoterapi değerlendirme ve müdahaleleri, Stigma ve ergoterapi Ergoterapi ve okul danışmanlığı, Mental hastalıklarda ergoterapi,
|