Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş ve uğraşı terapisine giriş
|
K1; Bölüm -1(Sa:1-21)
|
2
|
Aktivite ve performans kısıtlılığı- iş ve uğraşı terapisinin temelleri
|
K1; Bölüm -2 (Sa:21-29)
|
3
|
Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler
|
K1; Bölüm -3 (Sa:29-35)
|
4
|
Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler
|
K1; Bölüm -15(Sa:291-315)
|
5
|
İş değerlendirmesi ve iş programları
|
K1; Bölüm -17(Sa:323-345)
|
6
|
Boş zaman aktiviteleri
|
K1; Bölüm -12 (Sa:227-255)
|
7
|
Boş zaman aktiviteleri-2
|
K1; Bölüm -12 (Sa:227-255)
|
8
|
Aktivite analizleri
|
K1; Bölüm -16 (Sa:323-345)
|
9
|
İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler
|
K1; Bölüm -23 (Sa:429-447)
|
10
|
Duyunun değerlendirilmesi
|
K1; Bölüm -24 (Sa:453-469)
|
11
|
Duyusal disfonksiyonların tedavisi
|
K1; Bölüm -25 (Sa453-469)
|
12
|
Görme bozukluklarının tanımı,değerlendirmesi ve tedavisi
|
K1; Bölüm -26 (Sa:469-475)
|
13
|
Kognitif bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi
|
K1; Bölüm -27 (Sa:475-483)
|
14
|
Genel tekrar ve tartışma
|
K1; Bölüm -31 (Sa:531-543)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Gürler,Ç. (2004). Sağlık Boyutuyla Ergonomi. (2.Baskı).Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Dirette, D.,& Gutman.S. A .( 2012).Occupational Therapy for Physical Dysfunction.(8.edition). Wolters Kluwer,Philadelphia.
K3. Pendleton, H., & Schultz-Khron, W. (2012). Pedretti`s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction.(7.edition).Elsevier,California.
|
Dersin Amacı
|
İş ve uğraşı terapisinin işlevini ve amacını söyleyebilir. Çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir. Fonksiyonel bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir.
|
Dersin İçeriği
|
İş ve uğraşı terapisine giriş-Aktivite ve performans kısıtlılığı için iş ve uğraşı terapisinin temelleri-Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler, Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler, İş değerlendirmesi ve iş programları-Boş zaman aktiviteleri, Aktivite analizleri, İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler, Duyunun değerlendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi, Görme bozukluklarının tanımı, değerlendirmesi ve tedavisi, Kognitif bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
4
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|