ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İş ve Uğraş Tedavisi Temelleri ERT206 BAHAR 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş ve uğraşı terapisinin işlevini ve amacını tanımlar.
    2-Çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirir
    3-Fonksiyonel bozuklukları ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini geliştirir
    4-Kişinin bağımsızlığını sağlamak için yaşamında adaptif değişiklikleri düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İş ve uğraşı terapisine giriş K1; Bölüm -1(Sa:1-21)
    2 Aktivite ve performans kısıtlılığı- iş ve uğraşı terapisinin temelleri K1; Bölüm -2 (Sa:21-29)
    3 Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler K1; Bölüm -3 (Sa:29-35)
    4 Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler K1; Bölüm -15(Sa:291-315)
    5 İş değerlendirmesi ve iş programları K1; Bölüm -17(Sa:323-345)
    6 Boş zaman aktiviteleri K1; Bölüm -12 (Sa:227-255)
    7 Boş zaman aktiviteleri-2 K1; Bölüm -12 (Sa:227-255)
    8 Aktivite analizleri K1; Bölüm -16 (Sa:323-345)
    9 İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler K1; Bölüm -23 (Sa:429-447)
    10 Duyunun değerlendirilmesi K1; Bölüm -24 (Sa:453-469)
    11 Duyusal disfonksiyonların tedavisi K1; Bölüm -25 (Sa453-469)
    12 Görme bozukluklarının tanımı,değerlendirmesi ve tedavisi K1; Bölüm -26 (Sa:469-475)
    13 Kognitif bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi K1; Bölüm -27 (Sa:475-483)
    14 Genel tekrar ve tartışma K1; Bölüm -31 (Sa:531-543)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Gürler,Ç. (2004). Sağlık Boyutuyla Ergonomi. (2.Baskı).Palme Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap K2. Dirette, D.,& Gutman.S. A .( 2012).Occupational Therapy for Physical Dysfunction.(8.edition). Wolters Kluwer,Philadelphia. K3. Pendleton, H., & Schultz-Khron, W. (2012). Pedretti`s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction.(7.edition).Elsevier,California.
    Dersin Amacı İş ve uğraşı terapisinin işlevini ve amacını söyleyebilir. Çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir. Fonksiyonel bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir.
    Dersin İçeriği İş ve uğraşı terapisine giriş-Aktivite ve performans kısıtlılığı için iş ve uğraşı terapisinin temelleri-Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler, Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler, İş değerlendirmesi ve iş programları-Boş zaman aktiviteleri, Aktivite analizleri, İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler, Duyunun değerlendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi, Görme bozukluklarının tanımı, değerlendirmesi ve tedavisi, Kognitif bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 4
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 5
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 4
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 4
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster