ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapi Giriş ERT101 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergoterapinin tarihçesini açıklar.
    2-Ergoterapinin temel prensiplerinin temelini açıklar.
    3-Sağlık, yaşam kalitesi, katılım ve iyi olma hali ile ilgili olarak ergoterapinin rolünü tanımlar.
    4-Mental hastalığı olanlarda ergoterapinin tanımlayıcı rolünü ve tarihçesinin tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   70
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,33 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ergoterapinin tarihçesine giriş K1; Bölüm 1, 2 (sa:2-7; 9-19)
    2 Ergoterapinin felsefesi ve değerleri K1; Bölüm 3 (sa:21-35)
    3 Ergoterapinin kapsamı ve süreci K1; Bölüm 4 (sa:35-51)
    4 Aktivite, özür, katılım, yaşam kalitesi terimlerinin açıklanması, Dünya Sağlık Örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatımı K4, (sa:3-13)
    5 Ergoterapinin uygulama modelleri ve referans çerçevesi K1; Bölüm 5 (sa:53-71)
    6 Ergoterapi uygulama alanları 1 K1; Bölüm 6 (sa:73-92)
    7 Ergoterapi uygulama alanları- 2 K1; Bölüm 6 (sa: 93-128)
    8 Yaşam boyu Ergoterapi K1; Bölüm 7 (sa:129-148)
    9 Ergoterapi modaliteleri K1; Bölüm 8 (sa:149-168)
    10 Ergoterapide terapötik öğretme K1; Bölüm 9 (sa:169-179)
    11 Ergoterapide terapötik ilişkiler K1; Bölüm 10 (sa:181-188)
    12 Ergoterapide kanıta dayalı uygulamalar K1; Bölüm 11 (sa:189-210)
    13 Ergoterapide teknolojinin yeri K1; Bölüm 12 (sa:211-226)
    14 Ergoterapide etik, profesyonellik ve ekip çalışması K1; Bölüm 11 (sa:227-235)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K.1: Akı E, Özkan E (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Yayıncılık. Ankara.
    Yardımcı Kitap K2: Marjorie S, SM Reitz, Michael A (2010). Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, New york:Davis Company. K3: Ann A W. (1998). An Occupational Perspective of Health. New york: Slack In Corporated K4: World Health Organization. (2007). International Classification of Functioning, Disability, and Health: Children & Youth Version: ICF-CY. World Health Organization.
    Dersin Amacı Ergoterapinin tarihçesini ve ergoterapiye dair holistik yaklaşımlarını açıklamaktır.
    Dersin İçeriği Ergoterapinin tarihçesine giriş- Aktivite, özür, katılım, yaşam kalitesi terimlerinin açıklanması-Dünya Sağlık Örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatımı- Mental -sağlık hizmetlerinin tarihçesi-Engellilik ifadesinin tanımı, tarihçesi, psikososyal yönleri-Aktivite ve çevre kavramlarının ve ergoterapi ile ilişkisinin açıklanması- Türkiye ve Dünyada Ergoterapi çalışmaları-Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması:-Ergoterapinin alanlarının anlatılması-Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 1
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 1
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 1
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 1
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 1
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster