Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ergoterapinin tarihçesine giriş
|
K1; Bölüm 1, 2 (sa:2-7; 9-19)
|
2
|
Ergoterapinin felsefesi ve değerleri
|
K1; Bölüm 3 (sa:21-35)
|
3
|
Ergoterapinin kapsamı ve süreci
|
K1; Bölüm 4 (sa:35-51)
|
4
|
Aktivite, özür, katılım, yaşam kalitesi terimlerinin açıklanması, Dünya Sağlık Örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatımı
|
K4, (sa:3-13)
|
5
|
Ergoterapinin uygulama modelleri ve referans çerçevesi
|
K1; Bölüm 5 (sa:53-71)
|
6
|
Ergoterapi uygulama alanları 1
|
K1; Bölüm 6 (sa:73-92)
|
7
|
Ergoterapi uygulama alanları- 2
|
K1; Bölüm 6 (sa: 93-128)
|
8
|
Yaşam boyu Ergoterapi
|
K1; Bölüm 7 (sa:129-148)
|
9
|
Ergoterapi modaliteleri
|
K1; Bölüm 8 (sa:149-168)
|
10
|
Ergoterapide terapötik öğretme
|
K1; Bölüm 9 (sa:169-179)
|
11
|
Ergoterapide terapötik ilişkiler
|
K1; Bölüm 10 (sa:181-188)
|
12
|
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamalar
|
K1; Bölüm 11 (sa:189-210)
|
13
|
Ergoterapide teknolojinin yeri
|
K1; Bölüm 12 (sa:211-226)
|
14
|
Ergoterapide etik, profesyonellik ve ekip çalışması
|
K1; Bölüm 11 (sa:227-235)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K.1: Akı E, Özkan E (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Yayıncılık. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K2: Marjorie S, SM Reitz, Michael A (2010). Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, New york:Davis Company.
K3: Ann A W. (1998). An Occupational Perspective of Health. New york: Slack In Corporated
K4: World Health Organization. (2007). International Classification of Functioning, Disability, and Health: Children & Youth Version: ICF-CY. World Health Organization.
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapinin tarihçesini ve ergoterapiye dair holistik yaklaşımlarını açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ergoterapinin tarihçesine giriş- Aktivite, özür, katılım, yaşam kalitesi terimlerinin açıklanması-Dünya Sağlık Örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatımı- Mental -sağlık hizmetlerinin tarihçesi-Engellilik ifadesinin tanımı, tarihçesi, psikososyal yönleri-Aktivite ve çevre kavramlarının ve ergoterapi ile ilişkisinin açıklanması- Türkiye ve Dünyada Ergoterapi çalışmaları-Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması:-Ergoterapinin alanlarının anlatılması-Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
2
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
1
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
1
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
1
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
1
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
2
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
1
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|