Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kinezyolojiye giriş
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 1
|
2
|
Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 1
|
3
|
Kas, kemik ve kollajen doku
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 2 ve 3
|
4
|
Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları-I
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 12
|
5
|
Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları-II
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 12
|
6
|
Kolumna vertebralis patomekaniği-I
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 12
|
7
|
Kolumna vertebralis patomekaniği-II
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 12
|
8
|
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 18
|
9
|
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 18
|
10
|
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 15 ve 16
|
11
|
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 17
|
12
|
Normal yürüyüş
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 11
|
13
|
Patolojik yürüyüş
|
K1 (Kaynak 1), Bölüm 11
|
14
|
Yürüyüş analizi
|
K1,K2 (Kaynak 1), Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Türkmen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şener G, Erbahçeci F,( 2019). Kinezyoloji ve Biyomekanik. Hipokrat Yayınevi
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Oatıs Ca (2008). Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,
|
Dersin Amacı
|
Kinezyolojinin temelleri, eklemlerin ve kasların biyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve Yürüyüşün fazlarınının ve patolojik yürüyüşün öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Kinezyolojiye giriş-Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler-Kas, kemik ve kollajen doku-Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları-Kolumna vertebralis patomekaniği-Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi-Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi-Normal yürüyüş-Patolojik yürüyüş/Yürüyüş analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
2
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|