ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme ERT209 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini ve iletişim- etkileşim becerilerini tartışır.
    2-Aktivite performansını etkileyen postür, kısalık, esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler ile normal eklem hareketleri ve kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini tanır.
    3-Biyomekanik prensipler içerisinde değerlendirmeyi analiz eder.
    4-Fonksiyonel hareket analizi ile aktivite performansını etkileyen kas iskelet sistemi kaynaklı problemleri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer Uygulama final sınavı 011515
    Toplam İş Yükü(Saat)   164
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,47 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Anamnez alma, görüşme yöntemleri K1 (s.1-9)
    2 Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri YK1 (s.1-15)
    3 Postür analizi K1 (s.11-33)
    4 Antropometrik ölçümler, kas kısalığı değerlendirmesi K1 (s.50-58)
    5 Gövde, omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü K1 (s.62-66)
    6 El bileği hareketlerinin gonyometrik ölçümü K1 (s.62-66)
    7 El parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü K1 (s.66-74)
    8 Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü K1 (s.74-80)
    9 Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas kuvvet testleri K1 (s.120-126)
    10 Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas kuvvet testleri K1 (s.127-136)
    11 Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas kuvvet testleri K1 (s.127-136)
    12 Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas kuvvet testleri K1 (s.154-157)
    13 Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi ,Fonksiyonel hareket analizi K1 (s.157-185)
    14 Kaba kas kuvvetinin değerlendirilmesi K1 (s.192-195)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Otman, A. S., Demirel, H., & Sade, A. (2014). Tedavi hareketlerinde temel değerlendirme prensipleri. Pelikan yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1: World Health Organization. (2007). International Classification of Functioning, Disability, and Health: Children & Youth Version: ICF-CY. World Health Organization.
    Dersin Amacı Bireylerin çeşitli nedenlerle etkilenen rol performanslarını artırmak için planlanacak olan müdahale programlarının biçimlendirilmesinde yararlanılan temel değerlendirme yöntemlerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Anamnez alma, görüşme yöntemleri-Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri-Postür analizi-Antropometrik ölçümler, kas kısalığı değerlendirmesi-Gövde, omuz, dirsek, El bileği,parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü- -Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü- Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 2
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 1
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 1
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 1
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster