ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bakım Verenlerde Ergoterapi ERT200 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bakım verilen kişilerin sorunlarını analiz eder
    2-Bakım veren kişilerin aktivite performansını analiz eder.
    3-Bakım verene ve bakım verilen kişiye aktiviteler yoluyla kişi merkezli müdahaleler oluşturur.
    4-Bakım alan için ergoterapi yaklaşımlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bakım ve Genel Kavramlar K1; Bölüm 1 YK1; Bölüm 1
    2 Bakıma İhtiyacı Olmanın Kriterleri Ve Bakım Hizmet Modelleri K1; Bölüm 2
    3 Bakım verilen kişinin ihtiyaçlarının belirlenmesi (özrü, hastalığı, beslenme, kendine bakım ve psikososyal gereksinimleri) K1; Bölüm 3
    4 Evde Bakım Hizmetleri, Bakım Hizmetlerine Yönelik Sosyal Politikalar Ve Yasal Düzenlemeler K1; Bölüm 4
    5 Bakım ihtiyacı olan Kişilerin İhtiyaçları, Fizyolojik-Psikolojik Özellikleri K1; Bölüm 5
    6 Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi K1; Bölüm 5-6 YK1; Bölüm 8
    7 Bakım verilen kişinin kişi merkezli rehabilitasyonda sosyal ve yasal hakları K1; Bölüm 7
    8 Bakım verenin ihtiyaçları ve yasal hakları K1; Bölüm 8
    9 Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi K1; Bölüm 9
    10 Bakım verene psikososyal yaklaşımlar K1; Bölüm 10
    11 Bakım verenin duygusal ve iyi olma hallerinin desteklenmesi K1; Bölüm 11
    12 Grup çalışması ve problem çözme-1 K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
    13 Grup çalışması ve problem çözme-2 K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
    14 Grup çalışması ve problem çözme-3 K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Torres-Stanovik, R (2013). The Caregiver`s Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. DK Publishing.
    Yardımcı Kitap YK1; Gitlin, N.L. (2009). International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, (ed.), 1st Edition. Springer.
    Dersin Amacı Bakım verilen kişinin gereksinimleri, tıbbi, sosyal ve diğer sorunlarına yönelik çözüm önerileri, aktivite performans analizi, bakım verenin ve verilen bireyin kişi-merkezli rehabilitasyon yaklaşımları, bakım verenin iyi olma halinin devam edilmesi için gerekli aktivitelerin değerlendirilme ve öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Bakım verilen kişinin değerlendirilmesi (özrü, tipi ve gereksinimleri, bakım verilen kişinin sorunlarının değerlendirilmesi (beslenme, kendine bakım ve psikososyal gereksinimleri),Bakım veren ve verilen kişilerin karşılaşacağı problemler, bakım verilen kişinin aktivite performans bilgilendirilmesi, bakım verilen kişinin kişi merkezli rehabilitasyon ihtiyaçlarında diğer tıbbi hizmetler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 2
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 4
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster