Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bakım ve Genel Kavramlar
|
K1; Bölüm 1
YK1; Bölüm 1
|
2
|
Bakıma İhtiyacı Olmanın Kriterleri Ve Bakım Hizmet Modelleri
|
K1; Bölüm 2
|
3
|
Bakım verilen kişinin ihtiyaçlarının belirlenmesi (özrü, hastalığı, beslenme, kendine bakım ve psikososyal gereksinimleri)
|
K1; Bölüm 3
|
4
|
Evde Bakım Hizmetleri, Bakım Hizmetlerine Yönelik Sosyal Politikalar Ve Yasal Düzenlemeler
|
K1; Bölüm 4
|
5
|
Bakım ihtiyacı olan Kişilerin İhtiyaçları, Fizyolojik-Psikolojik Özellikleri
|
K1; Bölüm 5
|
6
|
Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi
|
K1; Bölüm 5-6
YK1; Bölüm 8
|
7
|
Bakım verilen kişinin kişi merkezli rehabilitasyonda sosyal ve yasal hakları
|
K1; Bölüm 7
|
8
|
Bakım verenin ihtiyaçları ve yasal hakları
|
K1; Bölüm 8
|
9
|
Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi
|
K1; Bölüm 9
|
10
|
Bakım verene psikososyal yaklaşımlar
|
K1; Bölüm 10
|
11
|
Bakım verenin duygusal ve iyi olma hallerinin desteklenmesi
|
K1; Bölüm 11
|
12
|
Grup çalışması ve problem çözme-1
|
K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
|
13
|
Grup çalışması ve problem çözme-2
|
K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
|
14
|
Grup çalışması ve problem çözme-3
|
K1 ; (BÖLÜM 1-11), YK1 ; (BÖLÜM 1-6)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Torres-Stanovik, R (2013). The Caregiver`s Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. DK Publishing.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1; Gitlin, N.L. (2009). International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, (ed.), 1st Edition. Springer.
|
Dersin Amacı
|
Bakım verilen kişinin gereksinimleri, tıbbi, sosyal ve diğer sorunlarına yönelik çözüm önerileri, aktivite performans analizi, bakım verenin ve verilen bireyin kişi-merkezli rehabilitasyon yaklaşımları, bakım verenin iyi olma halinin devam edilmesi için gerekli aktivitelerin değerlendirilme ve öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Bakım verilen kişinin değerlendirilmesi (özrü, tipi ve gereksinimleri, bakım verilen kişinin sorunlarının değerlendirilmesi (beslenme, kendine bakım ve psikososyal gereksinimleri),Bakım veren ve verilen kişilerin karşılaşacağı problemler, bakım verilen kişinin aktivite performans bilgilendirilmesi, bakım verilen kişinin kişi merkezli rehabilitasyon ihtiyaçlarında diğer tıbbi hizmetler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
2
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
4
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
4
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
5
|