ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kas İskelete Sistemi Hastalıklarında Ergoterapi ERT202 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kas iskelet sisteminde ortaya çıkan problemleri ve oluşum mekanizmalarını tanımlar.
    2- Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında ortaya çıkan klinik tabloyu, performans ve katılım problemlerini genel anlamda tanımlar.
    3-Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında kişinin aktivite performansını değerlendirir.
    4-Ergoterapi yaklaşımlarını ve ergoterapi modellerini karşılaştırır, kişi merkezli olarak en uygun olanı seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    2 Ağrı, ödem ve inflamasyon kavramlarının anlatılması, konnektif doku ve yara iyileşmes K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    3 Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    4 Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    5 Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    6 Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler ve yaklaşımlar K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    7 Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler ve yaklaşımlar-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    8 Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    9 Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    10 Omurga Yaralanmaları- Skolyoz K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    11 Kalça, diz, ayak bileği yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    12 Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    13 Vaka örnekleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    14 Vaka örnekleri-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.John Jy L, Jesse J (2007). Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. New york: Springer. K2. Margarete N, Victor HB. Biomechanics of musculoskeletal system. New york: Frankel Lippıncoıt wıllıams & wılkıns.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kas iskelet sisteminde yetersizliğe yol açabilecek problemlerin tanımını yapmak, ortaya çıkan klinik özellikleri özetlemek, bu problemlerin ergoterapi yaklaşımları ve aktiviteler aracılığıyla müdahale planlama bilgi ve becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım-konnektif doku ve yara iyileşmesi-Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi, Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları-Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları-Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu-Omurga Yaralanmaları-
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 5
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 5
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 4
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster