ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kas İskelete Sistemi Hastalıklarında Ergoterapi ERT202 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kas iskelet sisteminde ortaya çıkan problemleri ve oluşum mekanizmalarını tanımlar.
    2- Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında ortaya çıkan klinik tabloyu, performans ve katılım problemlerini genel anlamda tanımlar.
    3-Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında kişinin aktivite performansını değerlendirir.
    4-Ergoterapi yaklaşımlarını ve ergoterapi modellerini karşılaştırır, kişi merkezli olarak en uygun olanı seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kas-iskelet sitemi hastalıklarının prensipleri K1 (Kaynak 1): Bölüm 1
    2 Alt ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemleri K1: Bölüm 2
    3 Alt ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemlerinde ergoterapi K1: Bölüm 3
    4 Üst ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemleri K1: Bölüm 4
    5 Üst ekstremiteler için kas iskelet sistemi problemlerinde ergoterapi K1: Bölüm 5
    6 Omurga: Tedavi ve ergoterapi yaklaşımları K1: Bölüm 6
    7 Pediatrik kas-iskelet sistemi problemleri K1: Bölüm 7
    8 Kas-iskelet sistemi problemleri yaşayan pediatrik ve adolesan bireylerde ergoterapi K1: Bölüm 8
    9 Kırık tedavisinin prensipleri K1: Bölüm 9
    10 Ortopedik travmalarda ergoterapi K1: Bölüm 10
    11 Pelvik ve asetabular kırıkların tedavi ve ergoterapi K1: Bölüm 11
    12 El ve brakial pleksus yaralanmaları K1: Bölüm 12
    13 El yaralanmalarında ergoterapi K1: Bölüm 13
    14 Travmatik amputasyonun tedavisi ve ergoterapi K1: Bölüm 14 YK1 (Yardımcı Kaynak 1): Bölüm 1 ve 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mooney, M., & Ireson, C. (Eds.). (2013). Occupational therapy in orthopaedics and trauma. John Wiley & Sons.
    Yardımcı Kitap YK1. John Jy L, Jesse J (2007). Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. New york: Springer.
    Dersin Amacı Kas iskelet sisteminde yetersizliğe yol açabilecek problemlerin tanımını yapmak, ortaya çıkan klinik özellikleri özetlemek, bu problemlerin ergoterapi yaklaşımları ve aktiviteler aracılığıyla müdahale planlama bilgi ve becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım-konnektif doku ve yara iyileşmesi-Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi, Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları-Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları-Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu-Omurga Yaralanmaları-
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 3
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster