Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Ağrı, ödem ve inflamasyon kavramlarının anlatılması, konnektif doku ve yara iyileşmes
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler ve yaklaşımlar
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler ve yaklaşımlar-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Omurga Yaralanmaları- Skolyoz
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Kalça, diz, ayak bileği yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Vaka örnekleri
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
14
|
Vaka örnekleri-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.John Jy L, Jesse J (2007). Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. New york: Springer.
K2. Margarete N, Victor HB. Biomechanics of musculoskeletal system. New york: Frankel Lippıncoıt wıllıams & wılkıns.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kas iskelet sisteminde yetersizliğe yol açabilecek problemlerin tanımını yapmak, ortaya çıkan klinik özellikleri özetlemek, bu problemlerin ergoterapi yaklaşımları ve aktiviteler aracılığıyla müdahale planlama bilgi ve becerisini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım-konnektif doku ve yara iyileşmesi-Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi, Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları-Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları-Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu-Omurga Yaralanmaları-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
5
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|