Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kas-iskelet sitemi hastalıklarının prensipleri
|
K1 (Kaynak 1): Bölüm 1
|
2
|
Alt ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemleri
|
K1: Bölüm 2
|
3
|
Alt ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemlerinde ergoterapi
|
K1: Bölüm 3
|
4
|
Üst ekstremiteler için kas-iskelet sistemi problemleri
|
K1: Bölüm 4
|
5
|
Üst ekstremiteler için kas iskelet sistemi problemlerinde ergoterapi
|
K1: Bölüm 5
|
6
|
Omurga: Tedavi ve ergoterapi yaklaşımları
|
K1: Bölüm 6
|
7
|
Pediatrik kas-iskelet sistemi problemleri
|
K1: Bölüm 7
|
8
|
Kas-iskelet sistemi problemleri yaşayan pediatrik ve adolesan bireylerde ergoterapi
|
K1: Bölüm 8
|
9
|
Kırık tedavisinin prensipleri
|
K1: Bölüm 9
|
10
|
Ortopedik travmalarda ergoterapi
|
K1: Bölüm 10
|
11
|
Pelvik ve asetabular kırıkların tedavi ve ergoterapi
|
K1: Bölüm 11
|
12
|
El ve brakial pleksus yaralanmaları
|
K1: Bölüm 12
|
13
|
El yaralanmalarında ergoterapi
|
K1: Bölüm 13
|
14
|
Travmatik amputasyonun tedavisi ve ergoterapi
|
K1: Bölüm 14
YK1 (Yardımcı Kaynak 1): Bölüm 1 ve 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun TÜRKMEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mooney, M., & Ireson, C. (Eds.). (2013). Occupational therapy in orthopaedics and trauma. John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. John Jy L, Jesse J (2007). Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. New york: Springer.
|
Dersin Amacı
|
Kas iskelet sisteminde yetersizliğe yol açabilecek problemlerin tanımını yapmak, ortaya çıkan klinik özellikleri özetlemek, bu problemlerin ergoterapi yaklaşımları ve aktiviteler aracılığıyla müdahale planlama bilgi ve becerisini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım-konnektif doku ve yara iyileşmesi-Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi-Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi, Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları-Amputasyonlar, amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları-Bel yaralanmaları etyolojisi, Bel boyun okulu-Omurga Yaralanmaları-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
3
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
3
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|