ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortez ve Protez Rehabilitasyon ERT309 GÜZ 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortez /protez kavramını ve temel biomekanik bilgiyi tanımlar.
    2-Ekstremite problemlerinde uygun ortezi hastaya uygular.
    3-Ortez ve protez adaptasyonları yapar.
    4-Hastanın ortez ve protez aletlerini tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 014114
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Amputasyon ve Protez Alanı ile İlgili Temel Kavramlar K1- Bölüm 1, YK2- Bölüm 1
    2 Alt Ekstremite Amputasyon Seviyeleri K1- Bölüm 1, YK2- Bölüm 2
    3 Alt Ekstremite Protez Uygulamaları-I K1- Bölüm 2, Bölüm 3, Bölüm 4, YK2- Bölüm 3
    4 Alt Ekstremite Protez Uygulamaları-II K1- Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7, YK2- Bölüm 4
    5 Alt ekstremite Ampute Rehabilitasyonu K1- Bölüm 13, YK2- Bölüm 5
    6 Üst Ekstremite Amputasyon Seviyeleri K1- Bölüm 10, Bölüm 11, YK2- Bölüm 6
    7 Üst Ekstremite Amputasyon Uygulamaları K1 - Bölüm 10, Bölüm 11, YK2- Bölüm 7
    8 Üst Ekstremite Ampute Rehabilitasyonu K1- Bölüm 13, YK2- Bölüm 8
    9 Orteze Giriş, Ortez Kullanım Araçları, Temel Kullanım Alanlarına Yönelik Örnekler K2- Bölüm 1, YK1- Bölüm 1
    10 Üst Ekstremite Patolojileri ve Ortezleri (Statik splintler) K2- Bölüm 2, YK1- Bölüm 3
    11 Üst Ekstremite Patolojileri ve Ortezleri (Dinamik splintler) K2- Bölüm 3, YK1- Bölüm 4
    12 Alt Ekstremite Ortezleri K2- Bölüm 4, YK1- Bölüm 2
    13 Hemiplejide Alt ve Üst Ekstremite Splintleri K2- Bölüm 5, YK1- Bölüm 5
    14 Pediatrik Splintler K2- Bölüm 6, YK1- Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Şener, G., Erbahçeci, F. (2001). Protezler. H.Ü. Fizik tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları, Ankara. 2. Alsancak, S. (2009). Ortez,Hatiboğlu Yayınları.
    Yardımcı Kitap 1. Brenda, M., Coppard , H. L. (2007). Introduction to Splinting: A Clinical Reasoning and Problem-Solving Approach. Mosby:St Louis, United States. 2. Kaya, Ö. (2019). Ortez Protez Endikasyondan Pratiğe Ankara: Dünya Tıp Kitabevi
    Dersin Amacı Ortez ve protezlerin kullanım amaşları,ortez ve protez rehabilitasyonunun önemin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Ortezlerin ve protezlerin tanımı,sınıflandırması ve endikasyonu-Ortezlerin ve protezlerin temek biomekanik prensipleri-Ortez ve protez yapımında kullanılan materyaller-Üst ekstremite ortezleri ve protezleri-Statik splintler- Immobilizasyon splintleri-Hemiplejide üst ekstremite ortezleri-Alt ekstremite ortezleri ve protezleri-Pediatrik splintleri- Splint adaptasyonları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 2
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 2
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 3
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 1
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster