ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortez ve Protez Rehabilitasyon ERT309 GÜZ 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortez /protez kavramını ve temel biomekanik bilgiyi tanımlar.
    2-Ekstremite problemlerinde uygun ortezi hastaya uygular.
    3-Ortez ve protez adaptasyonları yapar.
    4-Hastanın ortez ve protez aletlerini tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0515
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortezlerin ve protezlerin tanımı ,sınıflandırması ve endikasyonu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    2 Ortezlerin ve protezlerin temek biomekanik prensipleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    3 Ortez ve protez yapımında kullanılan materyaller K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    4 Üst ekstremite ortezleri ve protezleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    5 Üst ekstremite ortezleri (el bileği) ve protezleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    6 Statik splintler K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    7 İmmobilizasyon splintleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    8 Dinamik üst ekstremite ortezleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    9 Hemiplejide üst ve alt ekstremite splintleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    10 Alt ekstremite ortezleri ve protezleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    11 Alt ekstremite ortezleri ve protezleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    12 Pediatrik splintleri K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    13 Splint adaptasyonları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    14 Splint adaptasyonları-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nilay ŞAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Alsancak S, Ortez,Hatiboğlu yayınları, 2009. 2. Brenda M. Coppard , Helene Lohman. Introduction to Splinting: A Clinical Reasoning and Problem-Solving Approach. Mosby 2007 3. Kaya Ö (2019). Ortez Protez Endikasyondan Pratiğe Ankara: Dünya Tıp Kitabevi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ortez ve protezlerin kullanım amaşları,ortez ve protez rehabilitasyonunun önemin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Ortezlerin ve protezlerin tanımı,sınıflandırması ve endikasyonu-Ortezlerin ve protezlerin temek biomekanik prensipleri-Ortez ve protez yapımında kullanılan materyaller-Üst ekstremite ortezleri ve protezleri-Statik splintler- Immobilizasyon splintleri-Hemiplejide üst ekstremite ortezleri-Alt ekstremite ortezleri ve protezleri-Pediatrik splintleri- Splint adaptasyonları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 4
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 4
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster